Avatar billede queenofpop Nybegynder
15. september 2012 - 20:13 Der er 7 kommentarer

bærbar øelægger WIFI

Hej alle

Jeg har et underligt problem.
En af mine venner har købt en mini N router af mærke ABEO. Den bruges som WIFI router. Når jeg logger på dens WIFI via min iphone
4S så virker WIFI perfekt.

Men så snart jeg tænder for den compaq bærbar som de har så går routeren amok, alle lysene blinker og hverken min iphone eller bærbar kan komme på. Det er som bærbarens trådløse netkort forstyrrer routerens WIFI.

Har i nogle ideer hvad der kan være galt?
Avatar billede Monsi67 Nybegynder
15. september 2012 - 21:00 #1
Jeg har haft det samme problem da jeg havde en vens bærbare hjemme til reparation. Det var i øvrigt også en compaq.
Nettet virkede da i op til 5-10 min. og efter det måtte jeg så slukke/tænde for routeren.
Jeg har også haft en telefon af mærket Vodafone 845 der gjorde det samme ved det trådløse net.
Jeg havde dog ikke behov før at løse dette problem, da det ikke var mine enheder der skabte problemer, så jeg fandt ikke ud af hvad der var galt, men
du kan prøve at opdatere firmware på routeren, og evt netkortdriveren på computeren.
Jeg ville nok starte med computeren.
Avatar billede queenofpop Nybegynder
15. september 2012 - 21:09 #2
problemet nu er at jeg har resettet routeren - og kan slet ikke
komme ind på den mere :(

men compaq bærbaren fungere fint nok på den linksys router jeg har og bruger til wifi
Avatar billede queenofpop Nybegynder
15. september 2012 - 21:11 #3
routeren blinker i power og LAN - men kan ikke tilgå den
via IP adressen :-(
Avatar billede queenofpop Nybegynder
15. september 2012 - 21:15 #4
routeren har ip adressen 192.168.1.254 - er der ip indstillinger på computeren jeg skal indstille før jeg kan komme in på routerens
setup page?
Avatar billede queenofpop Nybegynder
15. september 2012 - 21:29 #5
har ændret adresse på computeren til 192.168.1.1 og når
jeg pinger 192.168.1.254 siger den at modtagervært ikke tilgængeligt
Avatar billede queenofpop Nybegynder
15. september 2012 - 21:32 #6
ok når jeg skifter rj45 kablet fra wan til lan stikket i routeren
så kører ping fint igennem. Men kan stadig ikke oprette forbindelse til setup i routeren. Weird
Avatar billede Monsi67 Nybegynder
16. september 2012 - 02:39 #7
Den skulle ikke resettes, eller hvad? Mit forslag gik ud på at opdatere firmware.
Og den kan vel sættes op på samme måde som da han købte den ?