Avatar billede pstidsen Novice
14. september 2012 - 17:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Har skiftet harddisk på en computer og den virkede fint. Så ville jeg lige se hvor mange RAM der var i, så jeg åbnede og pillede RAMene ud og satte dem på plads igen. Da jeg prøve at tænde den igen bagefter var der bare sort skærm, men man kan høre computeren kører. Hvad er der mon sket?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2012 - 17:33 #1
prøv at tage det lille bios batteri ud i 10 minutter og sæt det i igen.
I samme ombæring der holder du startknappen nede så bundkortet aflades helt.
Genmonter efter 10 min  strøm igen og se om den så ikke vil starte igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2012 - 17:35 #2
Problemet er at der er hardware der ikke registreres ved opstart.
Og der kommer ikke beep lyde, som ikke har været der før?
Avatar billede Mikkelgrumbovin Nybegynder
14. september 2012 - 18:01 #3
Dobbelttjeck om din ram sidder rigtigt i.
Avatar billede pstidsen Novice
14. september 2012 - 19:14 #4
Hvordan tager jeg Bios batteriet ud? Hvordan ser det ud?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. september 2012 - 20:15 #5
er det en bærbar? ellers er det dette
http://pctechnotes.com/how-to-change-your-cmos-battery/
Avatar billede pstidsen Novice
14. september 2012 - 20:48 #6
Det er bærbar og det hjalp at rette på RAMene og holde startknappen nede.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. september 2012 - 21:31 #7
JUeg tror nu ikke det har noget med startknappen at gøre det er kon nar den overhovedet ikke reagerer! og dt er jo nemt at se hvor meget ram du har i din PC uden at skille den af højreklik på computer egenskaber der kan du se det.
Avatar billede pstidsen Novice
14. september 2012 - 23:57 #8
#7: Vi skulle også tjekke antal RAM slots ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2012 - 08:50 #9
Det behøver man nu heller ikke skille den ad for.
Du kan hente denne scanner der fortæller det hele:
http://www.crucial.com/systemscanner/
#1 Kunne ikke lige se om det var en bærbar eller stationær.
Men derfor er det jo alligevel korrekt at dit hardware ikke er blevet registreret korrekt. Det ændrede sig når du fik ram klodsen helt ned i soklen.
Og en afladning af bundkortet det skader aldrig at gøre. Om det så hjælper eller ej kan man altid vurdere.
Avatar billede pstidsen Novice
15. september 2012 - 10:07 #10
Mikkelgrumbovin og 220661 smid Svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2012 - 10:30 #11
svar