Avatar billede phpnooben Nybegynder
12. september 2012 - 21:47 Der er 8 kommentarer

Hvordan laver man en Screenbooster

Jeg har en hjemmeside som jeg gerne vil lave en screenbooster til. Er det noget man selv kan lave og hvordan laver man det?
Avatar billede olebole Juniormester
15. september 2012 - 21:16 #1
<ole>

Det er bare Flash, der afspiller en video med transparent baggrund

/mvh
</bole>
Avatar billede phpnooben Nybegynder
16. september 2012 - 08:10 #2
ok. og hvordan laver man den så? altså filmen om til en flash?
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2012 - 14:32 #3
Du laver ikke filmen om til Flash. Du afspiller en ganske almindelig transparent film (mp4) med en player, der er skrevet i Flash.

Først skal du have en film, der er optaget med greenscreen teknologi. Så skal den gøres transparent i et videoediteringsprogram. Når du har den færdige film, kan du afspille den med en Flash player, som understøtter transparens
Avatar billede phpnooben Nybegynder
17. september 2012 - 00:19 #4
hvad er greenscreen teknologi så for noget er et specielt kamera eller...?
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2012 - 00:23 #5
Avatar billede 2BConnect Nybegynder
17. januar 2013 - 18:12 #6
Man optager den levende person i et greenscreen studie, med en god belysning så der ikke kommer skygger.

Så kan man key´e det grønne væk og lave en alpha kanal som olebole også skriver, men du har ingen styring på filen hvis du ikke har et "back end" system som vi har, så som cookie blokade, kunne se hvor mange som trykker på luk knappen osv.

Hvis du går i stå vil jeg da gerne lave en for dig :-)

Med venlig hilsen
Bo
Screenbooster
Avatar billede olebole Juniormester
17. januar 2013 - 21:16 #7
Backend til systemet er ret enkel, hvis man er vandt til at rode med PHP/MySQL  )
Avatar billede 2BConnect Nybegynder
17. januar 2013 - 23:17 #8
Korrekt, men det skal dog stadigvæk laves, og det tager mere en 1 dag :-)