Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 18:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Corelformat

Jeg vil gerne vide hvordan man kan gemme grafik og/eller tekst i corelformat (.cdr eller hvad den nu hedder) - da jeg skal sende noget til trykkeri...

Håber nogen kan hjælpe!

mvh,
Michael
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 18:11 #1
Det skal selvfølgelig bemærkes, at jeg ikke har / har adgang til Corel Draw...
Avatar billede sh-dk Nybegynder
09. august 2001 - 18:14 #2
Havd er det lavet i, og hvilken version skal det gemmes i?

Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 18:16 #3
Du kan spørge trykkeren om han kan konvertere CorelDraw filer, de fleste kan godt!
Avatar billede soleil Nybegynder
09. august 2001 - 18:16 #4
Det er en logo og tekst. Logo i .bmp og .jpg format, tekst i .doc (Word)
Avatar billede sh-dk Nybegynder
09. august 2001 - 18:18 #5
Du kan sende det til mig, så kan jeg gemme / oversætte det for dig

sh@steka.dk

Kan være det kommer til at koste dig lidt ekstra point, alt efter hvor meget det er
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 18:20 #6
Det kan laves meget nemt med Adobe Acrobat der skriver det ud til en fil trykkeren kan bruge!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. august 2001 - 19:48 #7
Hvis det er billeder du skal have til et trykkeri, eller tegninger er TIFF-formatet det optimale - aftale med trykkeriet om opløsningen, normalt 300 dpi 1:1.

...ellers er EPS (AI) formatet perfekt, her kan man nemlig skalere, husk at lave tekst om til kurver, da du ellers vil få et resultat du ikke kan kende.

... vigtigst af det hele, tal med trykkeriet først!
Avatar billede soleil Nybegynder
10. august 2001 - 12:50 #8
Tak for hjælpen - hurtigt og effektivt...