Avatar billede tanis13 Nybegynder
11. september 2012 - 19:40 Der er 1 løsning

CakePHP join fra flere tabeller

Hej Eksperter,

Jeg håber nogen har ekspertise i CakePHP og kan give en hjælpende hånd eller råd.

Jeg arbejder på et turneringssystem, som ser således ud simplificeret:

[Users]
id
username
[Tournaments]
id
name
user_id (forfatter id)
[Teams]
id
name
[TournamentsUsers]
id
tournament_id
user_id
team_id

I min tournerings controller bruger jeg en view() funktion, hvor jeg ønsker at vise de spillere som er tilknyttet turneringen, sammen med det hold de er tilknyttet.

Én spiller har Ét hold i hver turnering.

Turnerings Model: http://pastebin.com/NC7nvRTu
Turnerings Controller: http://pastebin.com/zbfJnS0F

Selve problemet er at jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal lave dette udtræk i view.ctp, således jeg både kan få turnerings informationen samt de users der er tilføjet og hvilket team de har tilknyttet.

Håber nogen kan give en hjælpende hånd !

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede tanis13 Nybegynder
11. oktober 2012 - 08:12 #1
Løsning ikke fundet. Spørgsmål lukket.