Avatar billede MatHes Nybegynder
10. september 2012 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oplevelser og erfaringer med Lenovo Thinkpad L430

Hej!
Jeg er på nippet til at købe en ny notebook, primært til studiebrug. indtil videre ser det ud til, at jeg vil sende mine penge efter en Thinkpad L430. Både prisen og mit behov passer til denne notebook, og da jeg har en forkærlighed for Lenovo Thinkpad notebooks (skriver fra en lige nu) og finder 14" notebooks perfekte størrelsesmæssigt kan det ikke blive meget bedre. Før jeg køber vil jeg dog gerne lige vide hvad folk har haft af erfaringer med denne notebook (eller 15" modellen)..
på forhånd tak!
Mathias
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
10. september 2012 - 19:58 #1
jeg sidder pt i en større it virksomhed og der kører vi kun med lenovo. pt har vi lige fået 100stk L530 ind ad døren og umiddelbart synes jeg at det virker som en ok maskine. de er begyndt at gå lidt over imod de design som apple bruger på deres tastaturer , hvor der er lidt mellemrum imellem tasterne. og det synes jeg personligt er meget rart og så er de jo udstyret med de nye ivy bridge cpu'er hvilket øger batteritiden.
Avatar billede MatHes Nybegynder
11. september 2012 - 13:01 #2
Har du haft mulighed for at arbejde på den?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
11. september 2012 - 17:21 #3
ja da. er der noget specielt du tænker på?
Avatar billede MatHes Nybegynder
11. september 2012 - 17:36 #4
Egentlig bare om du havde den opfattelse at denne thinkpad er i samme kvalitet som nogle af de andre serier, eksempelvis T-serien, hvor Lenovo giver 3-års garanti sammenlignet med denne L-serie hvor de kun giver 1 år.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
11. september 2012 - 21:55 #5
umiddelbart synes jeg at kvaliteten virker ganske udemærket. men det er lidt svært at sige for den vejer ikke nær så meget som de gamle og den kan derfor virke lidt mere plastic agtig.
men jeg tror ikke du går helt galt i byen med den. og de 3 år forsikring kan du jo købe dig til hvis du har behov for det
Avatar billede MatHes Nybegynder
11. september 2012 - 22:04 #6
Super! Mange tak for svarene, dejligt lige at høre fra nogen som har haft hænderne på laptop'en.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
11. september 2012 - 22:06 #7
no problem