Avatar billede mik28 Seniormester
10. september 2012 - 12:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken version skal man vælge

Hej Eksperter

Ved godt det måske er svært at sige noget entydigt om?

Jeg har en gammel bærbar som ene og alene skal bruges til at surfe på nettet. Det vil sige jeg skal have installeret Flash og JAVA. Jeg havde egentligt tænkt mig at anvende Ubuntu, men jeg lader mig fortælle at det giver nogen problemer med hensyn til JAVA delen
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. september 2012 - 13:09 #1
Kig evt. på xubuntu eller lubuntu.
Det er ekstra light. Dog har jeg netop selv haft lidt problemer med JAVA, men nu er jeg bestemt heller ikke en linux haj, så nok bare mig som ikke lige kunne finde rundt i det.
Avatar billede Nereos Nybegynder
10. september 2012 - 13:25 #2
Debian
Vælg et ISO fra "Små cd'er".

Installing Java 7 on Debian
Avatar billede mik28 Seniormester
10. september 2012 - 14:17 #3
Processoren er:

AMD Turion 64 MK-36 (2.0GHz, 512K L2 cache) or
AMD Turion™ 64 X2 TL-50 (1.6 GHz, 2 x 256 KB L2 cache)

så er det vel AMD64 jeg skal vælge
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 15:55 #4
#1+2 Mangler der ikke et "fordi"? ellers kan man jo lige så godt skrive Fedora, Red hat eller Suse linux osv.
Jeg tænker selv på at prøve linux, derfor så jeg på spørgsmålet. Det blev jeg ikke klogere af. så det blev spørger vel heller ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2012 - 16:36 #5
Jeg ville gaa efter en meget udbredt distro fordi det saa er nemmere at faa hjaelp.

Og til det formaal skal det nok vaere en desktop centric distro.

Det peger paa Ubuntu eller Mint.

Med hensyn til Java, saa hent og installer Oracle Java separat i.s.f. den som kommer med.
Avatar billede gentlebug Nybegynder
10. september 2012 - 17:27 #6
Hvis du har behov for at spørge, så er ubuntu svaret :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 21:42 #7
Hvis Mint og Ubuntu står lige teknisk set. vil jeg vælge Mint for et mere lækkert udseende.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2012 - 23:57 #8
Nu kører jeg med Mint, og det kører gigtig godt. Jeg har så en ekstra disk i computeren, hvor jeg kan tilgå billeder og tekster fra min windows backup, og hvor jeg også kan gemme data.
Avatar billede mik28 Seniormester
01. november 2012 - 06:09 #9
Det endte med Ubuntu. Jeg mangler nogle svar så jeg kan lukke
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2012 - 12:49 #10
svar
Avatar billede mik28 Seniormester
01. november 2012 - 13:05 #11
Tak