Avatar billede martinspangthomsen Nybegynder
09. september 2012 - 20:59 Der er 2 kommentarer

Aflæse defekt XD memory kort

Vi har en lang stribe rigtig vigtige og uvurderlige billeder fra min datters store rejse til Ægypten, Jordan og Libanon liggende på et XD kort. Billederne kan vi ikke aflæse. Kameraet mener at kortet trænger til formatering, det samme siger PCen (Win7) hvis kortet kommer i en kortlæser. Jeg har (på Olympus' anbefaling) prøvet at aflæse med recovery-programmet ZAR (Zero Assumption Recovery) fra kameraet, men den finder ingen filer.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. september 2012 - 22:46 #1
Kender kun alt for godt det med billeder der forsvinder..

Du kan prøve med http://www.piriform.com/recuva/download

Muligvis du skal ud i noget med at formatere kortet for at komme videre, men så skal du for guds skyld kun quick-formatere.
På denne måde slettes nemlig ikke noget fra kortet, men kun informationer om hvor filerne ligger, og filerne kan derfor som regel findes ved programmer som recuva..

Alternativt giver jeg gerne et forsøg på at finde noget på disken, hvis det er.
Avatar billede Nereos Nybegynder
10. september 2012 - 14:28 #2
Vil blot sige thumps up til #1's svar. Det er måden at gøre det på.
Recuva har jeg selv haft held med fra lignende situationer.
Prøv Recuva inden du forsøger med en formatering.