Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 17:03 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind i windows

Jeg Kan som overskriften siger ikke komme ind på mit windows.
Har prøvet at læse nogle tidligere indlæg herinde omkring det samme og selv prøvet mig frem, men det hjalp ikke.

Har prøvet med F2 og F11 under opstart, men vidste ikke om jeg skulle ændre noget under F2?
Så meget kender jeg ikke til bios og prøvede kun at ændre dato, men fik ikke noget ud af det, ændrede så tilbage til dags dato.
Men i F11 prøvede jeg at vælge CD drev for at kører min windows CD, men windows CD starter ikke op.

Det eneste der sker gang på gang er at under opstart så for jeg besked om at der er en fejl på computeren og at jeg kan vælge imellem flere ting, bla.
at starte windows normalt, eller Last known good konfigaration (your most recent settings that work"

Har prøvet dem begge og ingen af dem fik mig ind i windows.
Den prøver at starte windows op men vil ikke, og så kommer der en lyseblå baggrundsskærm hvor der kommer tekst som skriver "Checking file system on D", CHDSK................ (Stage 1 of 3), derefter stage 2 of 3 og så stage 3 of 3..
Og når den er færdig med at checke så i stedet for at starte windows, så giver computeren en klik lyd og så tænder computeren forfra.

Jeg bruger nu en ekstra computer jeg har.

Men vil meget gerne ind på min gamle computer som ikke vil starte da jeg har kommet i tanke om at jeg har nogle vigtige ting som jeg ikke har taget sikkerheds kopier af.
Bl.a. nogle vigtige billeder da jeg var ude at rejse, og andre vigtige dokumenter.

så vil meget gerne have hjælp til i det mindste at komme ind på min computer for i det mindste en sidste gang for at hente de filer, eller overføre billeder til evt. min facebook eller usb stik.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. september 2012 - 17:23 #1
Den klik lyd, kan være fra harddisken.
Du kan eventuelt tage den ud og tilslutte den via USB hvis du har muligheden.
eller hvis den anden computer er din egen, så sætte harddisken i den andencomputer
og se om du kan få fat i dine data.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 19:31 #2
tilslutte via usb?
er det noget ekstra jeg skal have altså det usb?

jeg har prøvet at læse på nettet hvordan jeg tilslutter min harddisk til en anden computer.
men synes det virker indviklet.

den computer jeg bruger nu er også en lenovo/Ibm thinkcentre computer.
har googlet den og den ser ret indviklet ud indvendigt.

http://www.youtube.com/watch?v=aELgjUHTRfI

jeg har faktisk heldigvis 3 af de computere og kan måske vælge at åbne en af de andre så jeg ikke åbner den her jeg sidder og bruger nu.

men så er det bare om jeg kan finde ud af at sætte det sammen som det skal?

har fundet flere videoer på youtube og synes det virker lidt indviklet det med slave af harddisk.

den skal jo tages ud rigtigt og sættes ind rigtigt.

og selvom det lykkedes hvad sker der så?

tænder jeg så bare computeren og så har jeg flere drev der?

eller hvad sker der?

Jeg er helt lost når det kommer til det inden i computeren da jeg normalt ikke åbner den.

har kun 1 gang fra snart 10 år set en ven tage min harddisk ud og sat en anden ind.

har fået tilbudt af en jeg går på kursus med at han vil se på den på mandag hvis jeg tager den med.

den er bare ret tung at tage med og ved heller ikke om han kan lave den eller få den til at virke.

skal jeg vente til mandag til han kigger på den?

eller skal jeg selv prøve mig frem først?
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 19:36 #3
kan jeg ikke vælge reboot?
er det ikke at slette og indstaller windows? eller?

for har mine vigtigste ting på mit D drev, så hvis jeg sletter C drev og installer windows?

jeg har bare prøvet så meget, men lige meget om jeg vælger safe mode eller hvad jeg vælger så kommer jeg ikke ind i windows.

men hvad med reboot?
er det noget jeg kan bruge?

har bl.a. fundet den her video på youtube, bare meget utydelig

http://www.youtube.com/watch?v=n0cop_am1WM
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. september 2012 - 22:06 #4
At tilslutte harddisken via USB betyder at sætter harddisken til en enhed der i den ene ende har harddisken tilsluttet og i den anden ende sættes i et usb stik i den computer du vil bruge.

Her er et link der også passer til dun harddisk, der er IDE typen.
http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970475
Sandberg USB All-In-1 Hard Disk Link

At Reboote betyder bare at du slukker helt for computeren og genstarter, det har du sikkert prøvet.

Hvis din kollega er nogenlunde erfaren kan han sikkert godt pille harddisken ud og tilslutte den til en ekstern boks.
Hvis harddisken virker kan du så trække data ud fra harddisken og lægge dem over på en anden PC.
Du har data på D drevet, så du må have mindst 2 partitioner, de vil så ikke hedde C og D op den anden pc, de vil have drev betegnelsen lige efter det sidste der ellers er på den anden PC
eks. f og g

Nødløsning, af hensym til data.
Du skriver dine data ligger på D: drevet, det er udmærket.
I, du og din kollega kan eventuelt forsøge en reparations installation hvis det er muligt.

Da du ikke ved om du tør gå i gang med at åbne computeren, er det sikkert bedst at lade din kollega kigge på den.
Jeg har haft denne type computere i hænderne mange gange, hvor nogen har forsøgt at reparere deres PC med mere eller mindre held. Det er derfor verden har Nørder, Bankfolk, Kokke og andre specialister. Og jeg er så en af nørderne :)
Mens du sikkert er en af de andre :)

Jeg har mine mange års erfaring og kan det med bind for øjnene.
Men bed mig om at lave en korrekt tegnsætning i en tekst, KATASTROFE.
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. september 2012 - 22:10 #5
Og så lige en anbefaling!
Anskaf dig en ekstern harddisk til dine data, så du har dem både på PC'en og på den eksterne harddisk.

Og sørg for altid at have det opdateret/synkroniseret.
Men det kan du spørge om senere, nu skal vi have dine data reddet først.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 23:06 #6
Jeg har nu taget hard disken ud af min gamle pc. det var nemt nok.
Det var også nemt nok at lave den om til slave, det var meget nemt, stod på den at hvis jeg piller jumper ud så er den slave.

Var også nem at åbne lenovo pc.

Men derimod inde i lenovo pc der er der ikke sådan at jeg kan tilkoble ekstra hard disk til.
Så noget der vist ligner strøm tilslutning til en ekstra hard disk, hvis det hedder strøm tilslutning.
Men den anden plastic clips ting som skal tilsluttes min gamle hard disk som slave, den er der ikke ekstra af.

Tilgængeld så i min gamle computer der er der ekstra tilslutning til hard disk.

Men så er problemet at jeg ikke kan finde ud af at få hard disken ud fra lenovo pc'en.

Aner ikke hvordan jeg skal få den ud.

Så nu har jeg fået hard disk ud. har så lagt jumper på plads igen, bare i tvivl om den er det rigtige sted, for det er ikke forklaret godt nok på billedet.

Men tager nok hard disk samt windows cd installation med på kursus på mandag og tager det derfra.

var ellers godt igang med selv at prøve mig frem.

gik bare i stå da jeg hverken kunne finde plads tilslutning til lenovo pc, samt ikke kunne få lenovo hard disk ud og sætte den ind i gammel pc.

og ja jeg skal nok have skaffet en ekstern hard disk.

Det er typisk her sidste uge på det kursus jeg er på så fortalte jeg min underviser at jeg havde haft min computer i 6-7 år og den stadig virker.

der sagde min underviser så til mig at jeg nok skulle skaffe et ekstern hard disk for en sikkerheds skyld og sætte mine ting ind hvis der nu skulle ske noget.

og derefter siger jeg så til ham at det går nok fordi jeg har alle mine vigtige filer sendt til min egen mail.
og siger så til ham at nu hvor han snakker/nævner min pc og der måske kan ske noget så sker der sikkert noget når jeg kommer hjem samme dag.

skete så ikke noget samme dag, tror det var i mandags eller sidst i sidste uge han nævnte det med min pc.

og selvfølgelig skulle den så ikke kunne starte igår da jeg genstartede den lige efter mit internet havde drillet.

Det er typisk når man lige havde snakket om noget så sker det.

havde godt nok sagt jeg havde alt hvad jeg skulle send til min egen mail.

Men da jeg ikke kunne starte op igår kom jeg i tanke om at jeg har mindst 2 vigtige ting på min computer som jeg ikke har gemt eller send til min mail.

Den vigtigste er nogle billeder da jeg var ude at rejse fra nogle måneder siden, rigtige mange gode billeder som ikke vil kunne erstates.

Så ja er lidt irriteret over jeg før havde slettet dem fra min facebook og ikke havde fået sat dem ind igen.

Så ja de billeder er ret vigtige for mig at redde.

Men hvor stor en ekstern hard disk skal jeg evt. skaffe og hvad ligger priserne på?

jeg tror også de ting jeg har kun er få GB tilsammen.

hvis du evt. ved hvordan jeg kan få hard disk ud af lenovo/ibm stationær pc, så kan jeg prøve mig lidt videre selv?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2012 - 00:04 #7
kør en linux fra en udb og tilgå din billeder derfra :-)
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
09. september 2012 - 00:45 #8
udb? mener du usb?

jeg har linux på den computer jeg bruger nu.
men en som har installeret den for mig, har ikke selv linux cd.

ham jeg fik linux fra vil kigge på min hard disk på mandag.

ellers ved jeg ikke hvad jeg selv kan gøre andet end at vente til på mandag.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2012 - 21:05 #9
kør unbutu live far en usb  og så boot linux op kær den som live mode og så kan se nok kommet ind i den ?
Avatar billede Axeltek Nybegynder
09. september 2012 - 22:36 #10
Hej. Har du prøvet at trykke på F8 under opstart af den pc som ikke vil boote windows ?  Hvis det virker lige som på min pc, så kommer der valgmulighed frem hvorfra den booter. Så kan du jo prøve de muligheder der kommer, hvis der kommer nogle.
Avatar billede Axeltek Nybegynder
09. september 2012 - 22:37 #11
Har du også prøvet at starte pc op i "fejlsikret tilstand" ?
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
10. september 2012 - 14:24 #12
Jeg har prøvet F8 og har også prøvet fejlsikret tilstand.
Jeg sidder med en nu og prøver sammen med mig.
Men windows kan ikke starte. Og windows CD vil heller ikke starte.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
10. september 2012 - 14:25 #13
Vi har også prøvet med linux cd. Men cd vil ikke starte.
Vi har også prøvet med F11 og valgt at starte CD derfra.
Men stadig CD reagere ikke.
Den starte ikke installations cd.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
10. september 2012 - 16:43 #14
Min ven har nu prøvet med linux på usb, den kunne godt læse hans linux.
Men den nåede ikke frem til selve installationen.

Min ven har taget min hard disk med hjem for at prøve at tilsætte den til hans computer.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
10. september 2012 - 19:17 #16
rasmus64745 har lige set det link.
kan man også bruge det hvis windows ikke starte op?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2012 - 21:07 #17
nej så kik her www.bootdisk.com
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
11. september 2012 - 10:52 #18
og efter jeg klikker der hvad så?
hvad skal jeg vælge og hvad er det du vil have mig til at gøre.
jeg ser bare en masse om bootdisk og driver osv.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2012 - 17:52 #19
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
12. september 2012 - 12:01 #20
rasmus googler du ting og sender mig links?
du må godt forklarer også hvad jeg skal gøre og hvordan
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2012 - 16:18 #21
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
12. september 2012 - 17:01 #22
er det ikke en linux på usb du tænker på?
for min kollega har allrerede linux på USB stik og prøvet at installer på min computer med virkede ikke.
den kunne godt starte, men nåede aldrig frem til der hvor man installere linux.

du skriver noget om at gå op i computer eller disktop?
og du skriver lokal disk osv.

Hvis det er noget jeg skal gøre inde i windows, så er situationen sådan at jeg slet ikke kan komme ind i mit windows.

det er det der er problemet at jeg ikke kan komme ind i windows.

hvis jeg kunne det så kunne jeg sagtens gå ind og kopiere mine billeder og filer.

for er sådan set ret ligeglad med den computer nu.
jeg vil bare redde mine filer og billeder fra den.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2012 - 20:56 #23
kør win 7 fra en live cd
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
14. september 2012 - 09:23 #24
min kollega har nu kørt virus program og andre ting og den virker igen nu.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2012 - 13:31 #25
det vaj da godt det virker nu :))