Avatar billede goldeneagle Nybegynder
08. september 2012 - 13:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedscertifikat.

Hej!

Når jeg forsøger at logge på Stofanet får jeg følgende meddelelse:

"Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat."
Samtidigt kan den ikke længere huske Signon-ID og adgangskode trods den er stillet til det.
Hvis jeg alligevel forsætter popper samme meddelelse op ved alle sites.
Hvis jeg skal benytte logon på nogle af siderne, kan det ikke lade sig gøre.
"Eksperten" er en undtagelse. Her popper dog stadigvæk følgende op:
"Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat".

(Windows XP og Internet Explorer 8)

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2012 - 13:28 #1
kontrolpanel / Internetindstillinger, fanebladet Sikkerhed
klik på 'Standardniveau' hvis muligt, og 'Nulstil alle zoner til standardniveauet'.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
08. september 2012 - 14:12 #2
Hej!

Hjælper ikke.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2012 - 15:12 #3
og du har genstartet?
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
08. september 2012 - 18:55 #4
Hej!

Ja til genstart.

Det blev også umuligt at køre Windows Update. Der fremkom en kode, som jeg søgte på Google, og hvor jeg kunne se, at andre også havde fået denne tidligere.
Rådet var at indstille uret, som hos mig også havde stillet sig helt tosset.
Det hjalp. Nu kan jeg logge ind på de sites, der før nægtede at fungere, og jeg får ingen melding vedrørende certifikatfejl.
Hvorfor går det galt med uret, og hvordan hænger det sammen med certifikatfejl og Windows Update ?

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2012 - 19:43 #5
det kan vel (bare for at tage et eksempel) være windows selv.
Alle versioner udløber på et tidspunkt, og hvis du flytter klokkeslettet tilbage til før udløb, så bør du jo stadig ikke have adgang til noget. Så din pc's tid og serverenes tid skal passe nogenlunde - ellers er det måske en hacket version.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
09. september 2012 - 07:42 #6
Hej!

Jeg er ikke helt sikker på, jeg har forstået din kommentar.

1." hvis du flytter klokkeslettet tilbage til før udløb"
Klokkeslettet og dato er blevet flyttet tilbage til gældende tid.

2."ellers er det måske en hacket version"
Windows er en lovlig version.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2012 - 09:35 #7
selvfølgelig er din win legal - men nogle maskiner leveres fx med en 60 dages prøveversion af noget software - og der blokeres åbenbart effektivt i windows, hvis man fx forsøger at rette dato år tilbage for at snyde prøveversionen.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
09. september 2012 - 16:02 #8
Hej!

Hvis du kan skrive et svar med een/flere grunde til fejlen på tidsangivelsen (dato og klokkeslet), får du dine points.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2012 - 16:20 #9
bare luk selv
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
12. september 2012 - 19:11 #10
Hej!

Jeg vil prøve med et nyt batteri på bundkortet.

Tak for indsatsen.

M.v.h.
Ole Laursen