Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 10:37 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind i windows

Jeg Kan som overskriften siger ikke komme ind på mit windows.
Har prøvet at læse nogle tidligere indlæg herinde omkring det samme og selv prøvet mig frem, men det hjalp ikke.

Har prøvet med F2 og F11 under opstart, men vidste ikke om jeg skulle ændre noget under F2?
Så meget kender jeg ikke til bios og prøvede kun at ændre dato, men fik ikke noget ud af det, ændrede så tilbage til dags dato.
Men i F11 prøvede jeg at vælge CD drev for at kører min windows CD, men windows CD starter ikke op.

Det eneste der sker gang på gang er at under opstart så for jeg besked om at der er en fejl på computeren og at jeg kan vælge imellem flere ting, bla.
at starte windows normalt, eller Last known good konfigaration (your most recent settings that work"

Har prøvet dem begge og ingen af dem fik mig ind i windows.
Den prøver at starte windows op men vil ikke, og så kommer der en lyseblå baggrundsskærm hvor der kommer tekst som skriver "Checking file system on D", CHDSK................ (Stage 1 of 3), derefter stage 2 of 3 og så stage 3 of 3..
Og når den er færdig med at checke så i stedet for at starte windows, så giver computeren en klik lyd og så tænder computeren forfra.

Jeg bruger nu en ekstra computer jeg har.

Men vil meget gerne ind på min gamle computer som ikke vil starte da jeg har kommet i tanke om at jeg har nogle vigtige ting som jeg ikke har taget sikkerheds kopier af.
Bl.a. nogle vigtige billeder da jeg var ude at rejse, og andre vigtige dokumenter.

så vil meget gerne have hjælp til i det mindste at komme ind på min computer for i det mindste en sidste gang for at hente de filer, eller overføre billeder til evt. min facebook eller usb stik.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 10:43 #1
Du bliver lige nødt til at fortælle lidt mere  om Computeren er det en stationær eller en bærbar? hvilket styresystem? Win XP Vista Win 7 eller et andet? og hvilken type skriver du på nu.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 10:45 #2
De drev jeg havde at vælge imellem til at starte windows cd op med var:

1st Floppy Drive
HDD: PM-Maxtor 6Y080L0
CD/DVD: SM-LITE-ON LTR-40125S
CD/DVD:SS-LITE-ON DVD S0HD-167T

Jeg valgte den næst sidste, alstå den der starter med CD/DVD: SM
Det var kun første gang jeg gjorde det hvor der kommer en linje frem hvor der stod at jeg skulle trykke en hvilken som helst tast for at starte windows cd.
Men den startede ikke op, den gik bare videre til den fejl meddelse som før hvor jeg skulle vælge imellem de forskellige tilstande jeg vil starte windows op i.
Og derefter når jeg prøvede at starte CD med windows så fik jeg ikke den meddelelse om at jeg skal trykke en tast for at starte CD.
Den gik bare direkte videre til den skærm hvor jeg skal vælge en tilstand at starte windows op i.

Så det er en ren cirkel nu. eller hvad man skal kalde det.

Ligemeget hvad jeg gøre så kører det rundt og rundt om og om igen.

Bliver ved med at ende med at få den skærm hvor jeg skal vælge hvilken tilstand windows jeg vil starte op med, hvor den tæller ned fra nogle og 20 sekunder.
og hvor den prøver at komme ind i windows, men mislykkedes, og derefter starter computer forfra igen osv.

Så er lidt lost her.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 10:46 #3
Det er en stationær pc. det er windows xp jeg har på den.

og den jeg bruger nu er en lenovo pc som har linux på den.

men det er den første jeg vil have op at køre den med windows på.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 10:47 #4
altså den jeg har nu er også en stationær.

men det er den anden stationær med windows xp jeg ikke kan starte
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 10:50 #5
Du skulle så prøve om du kan starte op ved at sætte skiven i det andet drev CD/DVD:SS-LITE-ON DVD S0HD-167T og prøve derfra ellers må du jo få muligheden fejlfri tilstand!
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 10:51 #6
Det er en stationær pc. det er windows xp jeg har på den.

og den jeg bruger nu er en lenovo pc som har linux på den.

men det er den første jeg vil have op at køre den med windows på.

altså den jeg har nu er også en stationær.

men det er den anden stationær med windows xp jeg ikke kan starte
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 10:53 #7
har ikke set muligheden fejlfri tilstand. tror ikke den var der.
har prøvet de muligheder der var og ingen ville starte den op.

overvejede også det med at prøve at sætte den i det andet cd/dvd drev.
prøver det lige af.

tror ikke det hjælper.
men prøver lige.

og så vender jeg lige tilbage og skriver om det har hjulpet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 10:55 #8
I øvrigt er det altid en god ide at læse nogle af de andre tråde først så du kan se at du ikke selv skal sende et svar medmindre du vil beholde dine point:-(
Det er jo også den mulighed at du piller Harddisken ud o0g sætter den som slave i den du kører fra nu eller at du sætter linuxskiven i den første og kører fra CDén!
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 10:57 #9
Denne findes i alle Windows baserede PCér
http://img259.imageshack.us/img259/8913/fejlsikret.jpg
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 11:40 #10
som jeg skrev i starten så har jeg været inde og læse nogle andre tråde.
var inde at læse den her tråd, men det hjalp ikke
http://www.eksperten.dk/spm/768833

jeg har prøvet med F8 men intet skete.
men kan være jeg skal trykke flere gange ligesom de skriver i det link.

og ang. med at pille harddisk ud og og sæt ind osv. så ved jeg ikke hvordan jeg gøre det.
har kun set en ven gøre det fra flere år siden.
så vil helst ikke rode med noget jeg ikke har helt styr på.

men lige før der prøvede jeg som du skrev med at sætte min cd i dvd drev i stedet , men det hjalp heller ikke.
Efter at jeg satte CD ind så i det andet drev så blev skærmen sort i stedet for at vise de tilstande jeg kunne starte i, og da jeg skubbede cd ud så kom skærm billede tilbage igen hvor den viste windows xp som prøvede at starte op men så igen ikke kunne og så genstartede computeren af sig selv igen.

prøvede også at taste F11 i starten og så vælge det andet drev men efter jeg gjorde det så var skærmen helt sort.

jeg har ikke den valgmulighed der hedder start i fejl sikret tilstand.

De muligheder der dukker op imens sekunderne tæller ned er:

Safe mode
Safe mode with Networking
Safe mode with Command Prompt

Last known good Konfiguration "your most recent settings that work"

Start windowns i normal tilstand.

Har prøvet dem alle, men ingen virkede.

Og i de første 3 valg i safe mode der kom der bare en masse linjer på skærmen hvor den derefter valgte at genstarte forfra.

I de linjer stod der bl.a.

multi(0)disk(0)rddisk(0)partition(1)\windows\system32\DRIVERS\CLASSPNP

osv...

og derefter genstarte den og om igen..

men prøver nu det med at taste F8 eller ESC flere gange og ser om det virker.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 11:48 #11
Safe mode= "Fejlsikret tilstand"
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 12:00 #12
jeg har prøvet safe mode flere gange, men der kommer bare en sort skærm med masser af linjer hvor der bl.a. står det som jeg skrev før

multi(0)disk(0)rddisk(0)partition(1)\windows\system32\DRIVERS\CLASSPNP

nu har jeg så også prøvet at taste F8 flere gange og der dukkede den menu op du nævnte men på engelsk.

der var flere af de samme ting som før som bl.a. safe mode.

de valg muligheder der var:

Safe mode
Safe mode with networking
Safe mode with command prompt
Enable boot logging
Enable VGA Mode
Last known konfiguration (your most recent settings that work"
Directory Services restore mode (windows domain controllers only)
Debugging mode
Start windows normally
Reboot
Return to OS Choices menu

når jeg havde valgt f.eks. safe mode så skulle jeg vælge hvilken styresystem, hvor jeg så valgte windows, og derefter gik den videre til næste skærm hvor der igen kom en masse text linjer som f.eks.

multi(0)disk(0)rddisk(0)partition(1)\windows\system32\DRIVERS\CLASSPNP

prøvede vist også at vælge normal tilstand og last known konfiguration, eller den ene af dem men det hjalp heller ikke.
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 12:09 #13
du bor evt. ikke i kbh området eller valby?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 12:20 #14
Nej heldigvis I Sdr Jylland.:-)
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 12:23 #15
heldigvis? hehe

nå. men hvad gøre jeg nu?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2012 - 12:27 #16
Med en linux Cd men jeg hopper fra du bliver jo ved med at sende som svar:-((
08. september 2012 - 12:33 #17
Du skal ikke selv sende [SVAR] - så tror vi andre at der ER lagt løsning og så bliver tråden sprunget over !!!

---

Bruger du USB baseret tastatur ???
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 12:35 #18
ok?
så jeg skal vælge Kommentar (til forslag)
og ikke svar?

hvorfor spørger du efter mit tastatur?

det tastatur jeg bruger nu er USB.

Men på den gamle computer som ikke vil starte er det ikke usb tastatur
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 12:44 #19
karise_larry hvordan fjerner/sletter jeg så dem hvor jeg har valgt svar?
kan jeg slette dem så det ikke ser ud som om der er blevet svaret/fundet løsning?
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 13:27 #20
hallo??
hvad gøre jeg nu??
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 15:54 #21
nå nu gider ikke svarer?

er ligesom ny her og vidste ikke at jeg ikke skulle vælge svar.

jeg troede bare at hvis jeg valgte svar under dem som skrev herinde så ville de få besked om at jeg havde svaret dem.
og hvis jeg valgte kommentar så ville de ikke få besked og dermed ikke vide at jeg havde skrevet tilbage.

vidste ikke at jeg kun skal vælge Kommentar når jeg skriver.

nå. nu sidder jeg fast her og ved ikke hvad jeg skal gøre.

har googlet lidt ang. slave af harddisk og også kigget lidt på youtube videoer på det emne.

tror det bliver lidt svært at gøre det selv.

kan måske godt åbne min gamle computer og få harddisk ud hvis jeg kan gøre det rigtigt.

så er det mere det næste som bliver svært, at vælge så den står på slave og sætte den til den anden computer.

tror også den anden computer er besværlig at åbne og finde hvor jeg skal tilføje harddisken.

for det er en ibm/lenovo thinkcentre computer.

tror den er ret besværlig at have med at gøre indvendig.

har set på video hvordan den ser ind indvendig, ret indviklet, og så har ikke så meget forstand på en computer indvendigt, så det gøre det bare mere svært.

her er en video af sådan en computer indvendig som jeg sidder og bruger nu.
den ser ret kompliceret ud:

http://www.youtube.com/watch?v=aELgjUHTRfI
Avatar billede Sam2012 Nybegynder
08. september 2012 - 16:11 #22
hallo??
hvad gøre jeg nu?
og hvordan sletter jeg dem som jeg har lavet som svar?
14. september 2012 - 14:27 #23
Havde lige 'pause' ...

Da tråden er 'lukket' (Ref #6) - så 'opdager jeg/vi ikke yderligere indlæg ...

---

Du kan ikke slette noget som helst her på Eksperten.dk ... Ligger der til evig internet tid ...