Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
07. september 2012 - 17:54 Der er 13 kommentarer

Montering af bundkort

Hej jeg har købt et kabinet hvor der ikke flygte nogen riser med, men istedet er der nogle forhøjninger i selve "pladen hvor man sætter bundkortet fast. Tror i godt det kan passe der ikke skal nogen riser i.

Det er dette kabinet jeg har købt
http://www.proshop.dk/Kabinet/Corsair-Carbide-Series-300R-Black-2326835.html
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2012 - 17:59 #1
Hvis forhøjningerne er af metal, så bundkortet rører ved kabinettet, så går det bestemt ikke.
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
07. september 2012 - 18:21 #2
Hvis jeg prøver at sætte riserne i fra min gamle pc passer grafikkortet ikke plus der vil være et kæmpemellemrum. Så vil det ikke være mærkeligt hvis ikke det var en slags indbygget riser?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2012 - 18:30 #3
Afstands bøsninger til bundkort er da bare på 1cm. Men du må da kunne se på de forhøjninger, om det er metal. Hvis det er metal, kortslutter bundkortet, så snart du forsøger at tænde det.
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
07. september 2012 - 18:37 #4
Det hele passer bare ikke med afstands bøsninger. Men forhøjningerne  er jo runde og går ind i en spids som har den samme størrelse som en afstands bøsning, så det burde da ikke kortslutte da en afstands bøsning også er lavet af metal.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2012 - 18:42 #5
Afstands bøsninger er af metal ja, men de forbinder til steder på bundkortet, som ikke berører andre dele af kortet.
Er det er bundkort du havde? Hvis ja, er du så opmærksom på:
"Understøttede bundkort ATX, microATX"
Avatar billede Kristoffer177 Nybegynder
07. september 2012 - 19:33 #6
Det er et ATX bundkort jeg har prøvet med og det er også et ATX bundkort jeg får med posten engang i næste uge.Jeg er ret sikker på at de forhøjninger ikke rører selve bundkortet, men kun de steder som ikke er "koblet til kortet".
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2012 - 19:54 #7
Jamen hvis du er sikker på det, så har du jo ikke noget problem:)
Avatar billede lclemens Nybegynder
07. september 2012 - 20:05 #8
Det er skam meningen at der skal være elektrisk kontakt mellem bundkort og kabinet, men kun de steder, hvor der er skruehuller i bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2012 - 20:13 #9
#8 Nej der skal ikke være kontakt mellem bundkort og kabinet. De steder hvor afstands bøsningerne sidder er isoleret fra al hardware på bundkortet.
Avatar billede lclemens Nybegynder
07. september 2012 - 20:36 #10
Hvis du måler på bundkortet, så er der gennemgang. Hullerne er ikke isoleret.
Avatar billede lclemens Nybegynder
07. september 2012 - 20:37 #11
Det samme gælder f.eks. ved io-skjoldet, der bliver også skabt elektrisk kontakt med bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2012 - 13:33 #12
@ Iclemens, et bundkort kører jo fint når det bare ligger på bordet, uden kabinet. Nå men nok om det, spørger har åbenbart ikke noget problem, så jeg afmelder overvågning af spørgsmålet:)
Avatar billede lclemens Nybegynder
08. september 2012 - 16:37 #13
Ja, det kører fint, men hvad har det med sagen at gøre? :-)