Avatar billede plehn Nybegynder
06. september 2012 - 19:57 Der er 9 kommentarer

Print via WIFI

Hejsa...
Jeg er admin på en skole hvor jeg på serveren har installeret en delt printer. Hvis jeg nu ønsker at eleverne fra deres egne maskiner via et script skal kunne printe på denne delte printer, hvordan gør jeg så?

PÅ forhånd tak.
Avatar billede hrGabs Novice
06. september 2012 - 21:56 #1
Hej
På vores skole bruger vi webprint via papercut. så er der styring på det hele. og det kører bare.
Avatar billede plehn Nybegynder
06. september 2012 - 22:37 #2
Lyder spændende. Kan du sige lidt mere om hvordan papercut virker? Installeres det på serveren og efterfølgende på elevernes maskiner? Og hvad hvis eleverne har iPads eller lign?
Avatar billede hrGabs Novice
06. september 2012 - 23:25 #3
Det er universelt. Det instaleres på en server for sig, gerne en virtuel. den fungerer i pricipet som modtager en alle print og sender dem videre til printerne.

eleverne får et link til webprint.local server

man kan kun sende "lukkede dokumenter" dvs. man nærmest sender det som email til serveren.

Du kan finde mere på papercut.com der er endda nogen som har været så gode at oversætte det til dansk.

Programmet koster omkring 1600kr. men kan så også styre fx hvor meget eleverne må printer, hvor og hvornår.
Avatar billede tiger_dk Mester
07. september 2012 - 08:54 #4
...det med oversættelsen til dansk, hvor ser du det henne ?
Avatar billede hrGabs Novice
07. september 2012 - 10:34 #5
Det er kommet med i den seneste opdatering, som vist også er nødvendig for at kunne køre sandbox mode
Avatar billede plehn Nybegynder
07. september 2012 - 11:05 #6
Tak for indput, men er mest interesseret i et script da det primært er i forbindelse med terminsprøver og afgangsprøver det er relevant...
Avatar billede hrGabs Novice
07. september 2012 - 11:17 #7
okay, så sæg på nettet efter videomonster, han har lavet et script som kan dette
Avatar billede tiger_dk Mester
07. september 2012 - 11:32 #8
http://www.danielbahl.dk/ det er ham her
Avatar billede plehn Nybegynder
07. september 2012 - 15:03 #9
Tak for info - kan godt se siden (ser spændende ud), men jeg kan ikke lige finde den video der omhandler nettop dette...? Help... anyone...?!