Avatar billede dronningen Novice
06. september 2012 - 11:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OMNIPAGE!!!! Over det hele!!! Kan ikke slettes!

Styresystem, XP Home.

Jeg skulle scanne og sende et dokument til banken. Da jeg påbegyndte scanningsprocessen, standsede det ved selve trykket på knappen. Op kom OMNIPAGE initialisering.
Da min printer/scanner, en Canon MP600 har været koblet helt ud áf min begavede kat og sat ind igen via driver hentet hos Canon, forbløffede det mig ikke, hvis scan-til-pc funktionen også lige skulle sættes på plads.

Imidlertid kan sider indlæst med Omnipage slet ikke åbnes og selve indlæsningsprocessen er iøvrigt forfærdelig omstændelig.
Kort sagt er det noget skidt, som jeg gerne ville af med.

Imidlertid kan man ikke slette programmet, for KILDEFILEN KA  IKKE LÆSES!. Navnet Omnipage figurerer ikke på listen over programmer, som kan redigeres/fjernes.
Flere søgninger på Omnipage i pcén viste, at filerne formerer sig hæmningsløst ved hver åbning.
Eddermaneme smart af det firma.En gøgeunge!

Hvad filan gør jeg? Er der nogen, der har prøvet dette?
Avatar billede dronningen Novice
06. september 2012 - 12:37 #1
Det lykkedes at finde en mappe, der kunne slettes. Pludselig optrådte Scansoft Omnipage på listen. Jeg gennemgik processen med sletning og genstart.
Nu åbnes Canon scanning normalt, men boksen beder mig om at vælge et program fra listen, - men der er ingen liste.
Omnipage mappen ligger stadig uantastet i document and settings.
Skulle jeg fjerne Photo Shop for at få den væk? Jeg tror, den kom med det program.
Avatar billede dronningen Novice
06. september 2012 - 12:50 #2
Undskyld, Paint Shop Pro
Avatar billede tiger_dk Mester
06. september 2012 - 12:51 #3
prøv at fjern photo shop, og se om det skulle hjælpe
Avatar billede tiger_dk Mester
06. september 2012 - 12:52 #4
prøv at fjern paint shop pro
Avatar billede jokkejensen Novice
06. september 2012 - 14:09 #5
Lad dog være med at fjerne Paint shop pro, fordi et 3 program ikke virker, det svarer til at slette sit antivirus fordi outlook ikke vil starte:

http://community.nuance.com/wikis/omnipage/uninstalling-the-software.aspx

Tjek bunden, der er et removal tool.

"Imidlertid kan sider indlæst med Omnipage slet ikke åbnes og selve indlæsningsprocessen er iøvrigt forfærdelig omstændelig."

Men mon ikke selve problemet er et helt 3.
Avatar billede dronningen Novice
06. september 2012 - 14:51 #6
Jeg har fjernet Paint shop. Den irriterer mig alligevel fordi man ikke kan komme uden om den. Omnipage er fjernet, men der mangler noget før jeg kan scanne.Den boks fra hvilken jeg skal vælge åbningsprogram på liste er simpelthen tom. Det har jeg oplevet før, - vist også i forbindelse med fjernelse af Paint Shop. Jeg kan bare ikke huske, hvordan det blev ordnet.
Avatar billede dronningen Novice
04. december 2012 - 09:27 #7
Spørgsmålet er lukket