Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
03. september 2012 - 18:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hacintosh er det muligt!?

Hejsa;)
Jeg vil bare sige, at jeg har forsøgt at installere Mac OS X på min laptop, men det altid mislykkes, så nu vil jeg bede jer alle, fordi alle jer måske kender lidt mere end det, end jeg gør da jeg har forsøgt så mange gange :P

  Så hvis i kender en måde at installere Mac OS X (også Win7, Dual Boot) på min HP Pavilion dv7 3112eo, så må i meget gerne fortælle mig, hvordan!? :)

  Og her er mine specs til min bærbare computer:
  Produktnavn: WA163EA.

  2,2 GHz AMD Athlon II Dual-Core processor M340.
  ATI Mobility Radeon HD 4650.
  4 GB DDR2 Ram.
  Og jeg har tilføjet en rapport af mine specs, så i skal blot klikke på linket :) http://www.mediafire.com/?9igodbck05ic56o

- Nicklas Skov Andersen.
Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
03. september 2012 - 18:24 #1
Ps. det må meget gerne være det sidste ny, Mac OS X Styresystem :)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2012 - 18:26 #2
Jeg troede at MacOS X kun kunne installeres paa en Mac??
Avatar billede chalde Seniormester
03. september 2012 - 18:28 #3
Blot til info, så er dette i strid med Apple's licensbetingelser.
Se §2: http://images.apple.com/legal/sla/docs/OSX108.pdf
Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
03. september 2012 - 18:29 #4
Ja, men så længe man hvist bare gir licensen til Apple, så mener jeg da godt man må? - Eller ikke :P
Avatar billede KHHP Juniormester
03. september 2012 - 18:52 #5
Uanset om det er lovligt eller ej, så er det lige så svært at få Mac OS X til at køre på en AMD-processor, som det er at stoppe en lastbil-motor i en lille Smart(bil). Det er næsten umuligt.
Havde selv et spørgsmål omkring Mac OS X på pc-hardware for noget tid siden og der fik jeg et svar fra en bruger, som forklarede at den danske konkurrencelov satte dele af Apple EULA ud af kraft.
Sådan var det ihvertfald tilbage i version 10.7.x, men de har formentlig ændret det en smule nu, således at det ikke længere kan omgås via dansk lov. Men læs den nærmere og hvis du alligevel skulle finde en hul, så forsøg på en intel-maskine. Det giver et bedre og mere stabilt resultat. Jeg forsøgte en gang, blot for sjov, at installere version 10.6.x på en AMD-processor og systemet var meget ustabilt.
Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
03. september 2012 - 19:03 #6
Ok, tak for svaret ellers så :)
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:05 #7
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:08 #8
Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
04. september 2012 - 14:17 #9
Jaja, men ellers tak tiger :)
Har prøvet før at få et Mac OS X Tema til Windows 7, men Det F***** Bare computeren op så det er ikke en særlig god idé, men tak for tilbudet ellers ;)

Ps. Har lukket Spørgsmålet :)