Avatar billede sprit-billist Nybegynder
03. september 2012 - 17:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

nas server med cms system

Hej

Jeg er blevet den heldige ejer af en nas server fra Zyxel og har nu fundet ud af at der er:

Apache/2.2.9 (Unix) mod_ssl/2.2.9 OpenSSL/0.9.8o PHP/5.2.8 mod_wsgi/2.4 Python/2.6.2

MySQL klientversion: 5.1.30

PHP extension: mysql

på noget webserver på den som jeg har fået frem i phpMyAdmin kontrolpanelet.

Nu er mit spørgsmål så om jeg husker helt forkert, om at det skulle være muligt på en eller anden måde, at ligge en cms hjemmeside ind på den. Og hvordan det gøres?

Kan ikke lige umiddelbart finde en ftp adgang til den.

håber der er en der har svaret...

Mvh

Ulrik
Avatar billede 50ccm Juniormester
03. september 2012 - 18:50 #1
Hvis du har NAS'en stående i et lokalt netværk behøver du ikke FTP,  du kan bare ligge CMS systemet over i din web mappe på serveren, og så installere det via din web browser, sådan gør jeg på min NAS (Synology) og det virker fint.
Avatar billede sprit-billist Nybegynder
03. september 2012 - 22:18 #2
Har nu fået min lighttpd webserver program til at kigge efter index.php i den mappe jeg har lavet til hjemmesiden. men når jeg prøver at tilgå den for opsætning får jeg en fejl 404 not found.

gør jeg noget forkert?
Avatar billede 50ccm Juniormester
03. september 2012 - 22:38 #3
Jeg plejer og skal tilgå en install fil eller mappe for og installerer.

Ligger der ikke en install fil eller mappe i Hjemmeside mappen så prøv og kald den, så burde er komme en installations guide frem.
Avatar billede sprit-billist Nybegynder
05. september 2012 - 17:36 #4
Nu er det lykkedes mig at starte setup filen i cms systemet.
Men den går i stå ret efter jeg indtaster værtsnavn/servernavn, som er sat til localhost (har også prøvet med den's ip og 127.0.0.1). Og indtastet min administrator bruger og koden der til .
men kan ikke se hvorfor den går i stå der, for den viser en blank boks, og normalt ville der stå at forbindelsen er oprettet til serveren.

Har en ide om at den ikke kan se mysql serveren. Men har ingen ide om hvordan jeg kan komme videre.
Avatar billede 50ccm Juniormester
05. september 2012 - 18:37 #5
Jeg skal skrive følgene for og tilknytte en database.

Database host = localhost

Database bruger = root

Kodeord = kodeordet til databasen.

Prøv og se om det ikke virker.
Avatar billede sprit-billist Nybegynder
05. september 2012 - 21:21 #6
det virker ikke for mig...

har umiddelbart fået svar fra serveren under setup.

den skriver:

Fejl: Var ikke i stand til at komme i forbindelse med databasen.
Kontroller dine MySQL oplysninger.

og har indtastet dem jeg bruger for at komme ind på phpmyadmin.
Avatar billede 50ccm Juniormester
06. september 2012 - 10:15 #7
Det lyder underligt det plejer og virke her uden problemer, Jeg har mulighed for og aktivere/deaktivere MySQL på min server.

https://dl.dropbox.com/u/8395406/ScreenHunter_01.jpg

Prøv og check om der er noget tilsvarene i opsætningen på din server der eventuelt skal aktiveres for og få kontakt.

Ellers er jeg lidt lost med hensyn til hjælp, for jeg har aldrig haft problemer med og komme i kontakt med min database.
Avatar billede sprit-billist Nybegynder
10. september 2012 - 22:14 #8
fandt en løsning.... :D

en typisk fejl 40 :-S

havde ikke læst at min server hed NSA325 som host og ikke Localhost som der står i mysql. så nu er jeg i fuld gang :D

Men hvis du smider et svar får du point for din hjælp og tålmodighed :)
Avatar billede 50ccm Juniormester
11. september 2012 - 07:48 #9
Ok men det er super du fik hul igennem.