Avatar billede bommerskald Nybegynder
03. september 2012 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows XP

Hej

Jeg har fået en ældre bærbar via mit arbejde. Nu vil jeg gerne have geninstalleret windows xp på den (Jeg har CD). Når jeg starter den op, så beder den om brugernavn og adgangskode på en gammel kolega, som ikke er i firmaet mere, så jeg kan ikke starte windows op. Bærbar har jo været på netværk med denne brugerid. Hvordan får jeg geninstalleret windows xp på bærbaren?
Avatar billede KHHP Juniormester
03. september 2012 - 15:48 #1
Du skal under start ind i boot-menu og så starte fra CD/DVD, på ældre systemer kan de også hedder CDROM eller ATAPI CD/DVD.
Det ville hjælpe hvis vi kunne få at vide hvilket mærke det er.
Du er nemlig nød til at omformatere hele systemet og installere XP, men det kan du kun gøre ved at starte direkte fra CD.
Avatar billede Blandy Praktikant
03. september 2012 - 15:50 #2
Avatar billede Jensen DK Novice
05. september 2012 - 15:41 #3
Har du produkt nøglen? du kan logge ind i fejlsikret F8 under boot så vælge at bruge admin så kan du entre adgangskoden.
Avatar billede bommerskald Nybegynder
14. september 2012 - 20:03 #4
Super det var lige præcis løsningen :-) Tusinde tak
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2012 - 06:34 #5
Lægger et svar hvis det var min løsning i #3 du kunne bruge, så skal du bare acceptere mit svar for at jeg kan få de udlovede point.