Avatar billede trayzor Nybegynder
31. august 2012 - 11:59 Der er 6 kommentarer

Arabisk indhold i title tag

Hej alle,

Jeg sidder og tester hvordan det er at lave et site på arabisk, der typisk indebærer at man spejler en del af designet, da der læses fra højre mod venstre. Den del går fint. Alt tekst er ligeledes sat til at vises right-to-left uden problemer.

Det eneste jeg mangler er indholdet i title tagget. Uanset hvad jeg indsætter af mærkelige unicode tegn ændres læseretningen ikke til right-to-left.

Jeg har forsøgt at følge diverse guides på nettet, men uden held.

Hvis i har en ide til hvad det kan være eller hvordan det kan løses er jeg meget nysgerrig efter at høre nærmere.
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2012 - 12:49 #1
Mit umiddelbart gæt er, at title er browser-specifik, dvs at visningen bliver styret af browserens opsætning og ikke din kode - så prøv evt at ændre opsætning af din browser.
Avatar billede trayzor Nybegynder
31. august 2012 - 13:11 #2
Tak for dit forslag.

Jeg har lige forsøgt at ændre "language" i både FF og IE uden nogen synlig forskel.
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2012 - 14:44 #3
<ole>

Det her ser ud til at virke meget godt:

<div dir="rtl" title="OleBole!">OleBole!</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede trayzor Nybegynder
31. august 2012 - 14:50 #4
Hej Ole,

Tak for dit svar. Der er dog tale om <title> tag'et i <head> og ikke en attribut :)

Mvh.
Michael
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2012 - 15:08 #5
Yups, and it works like a charm  =)

<title dir="rtl">OleBole!</title>
Avatar billede trayzor Nybegynder
15. september 2012 - 11:17 #6
Ok jeg har haft tid til at gå lidt mere i dybden for at finde ud af hvorfor dette ikke virkede efter hensigten.

Det viser sig at hvis jeg tester det på min lokale maskine så virker alt som det skal. Men så snart det flyttes til en VMWare med XP og IE8 går det galt. Jeg ved ikke helt hvorfor, men så lang tid det virker når det går live er det underordnet.

Tak for jeres forslag.