Avatar billede lineriber Praktikant
28. august 2012 - 16:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC - måske pga Dropbox

Hej Eksperter

Jeg syntes at min bærbar pc på det seneste er blevet meget langsom og tænker utrolig meget over tingene inden den udfører noget. Det drejer sig både om selve opstarten, start af programmer, åbning af dokumenter og søgning på internettet.

Jeg har for nyligt installeret dropbox og flyttet alle mine dokumenter dertil, og tænker om det kan være den synkronisering der hele tiden ligger og kører som kan være skyld i det?
Eller har jeg måske noget spyware/virus på min pc?

Det drejer som en en gammel (5 år tror jeg) IBM bærbar med Windows XP. Jeg bruger AVG antivirus (den gratis versin).

Er det noget med at jeg via et eller andet program kan kører en analyse/rapport hvor der er nogen af jer eksperter der kan se om der er noget galt?

Mvh
Line
Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
28. august 2012 - 16:18 #1
Hejsa.
Du kan hente et gratis program som hedder Ccleaner, og du installere det bare, og køre en analyse, og så vil den selv finde unødvendige tin og slette dem. --> http://www.piriform.com/ccleaner

- Nicklas Skov Andersen
Avatar billede NicklasAndersen Nybegynder
28. august 2012 - 16:18 #2
"ting
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2012 - 16:31 #3
jeg har lavet en PDF Vejledning du måske kan bruge? der er også en del dumme kommentarer se bort fra dem det er kun vejledningen.
http://www.eksperten.dk/guide/1504#reply_9946
28. august 2012 - 16:46 #4
Du får lige hele 'pakken' ->

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede lineriber Praktikant
31. august 2012 - 12:43 #5
Hej karise_larry

Log fra Makwarebytes:
Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.08.31.04

Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS
Internet Explorer 8.0.6001.18702
Line & Kenneth :: LINERIBER [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-08-31 (11-03-51).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 317090
Tid gået: 1 time(e), 11 minut(ter), 9 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 9
HKCR\Typelib\{6D3F5DE4-E980-4407-A10F-9AC771ABAAE6} (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Interface\{7B9A715E-9D87-4C21-BF9E-F914F2FA953F} (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\CLSID\{D6F180CB-E683-41a3-8CD2-C53DBAA0530D} (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCR\Pugi.PugiObj.1 (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{D6F180CB-E683-41A3-8CD2-C53DBAA0530D} (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{D6F180CB-E683-41A3-8CD2-C53DBAA0530D} (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Rightdown SoftwareRightdown Software SearchBar (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{037C7B8A-151A-49E6-BAED-CC05FCB50328} (Trojan.BHO) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Trymedia Systems (Adware.TryMedia) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser|{D6F180CB-E683-41A3-8CD2-C53DBAA0530D} (Adware.ISTBar) -> Data: Ë€ñÖƒæ£AŒÒÅ=º S
-> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 5
C:\Programmer\Rightdown Software SearchBar\rssb.dll (Adware.ISTBar) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\7G7JQDIQ\admupd8[1].exe (Trojan.Happili) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\K3VLMW8Y\admupd3[1].exe (Trojan.Happili) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\WZKN8TY5\admupd6[1].exe (Trojan.Happili) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\YZ6PKMEI\admupd2[1].exe (Trojan.Happili) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)

Log fra HiJackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 12:40:18, on 31-08-2012
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG10\avgchsvx.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
C:\Programmer\AVG\AVG10\avgnsx.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrpservice.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\ADM\IUService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\11.2.0\ToolbarUpdater.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Logger\logmon.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
C:\PROGRA~1\THINKV~1\AMSG\amsg.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\PROGRA~1\THINKV~1\PrdCtr\LPMGR.exe
C:\Programmer\Lenovo\NPDIRECT\TPFNF7SP.exe
C:\Programmer\Lenovo\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\cssauth.exe
C:\Programmer\Lenovo\Zoom\TpScrex.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG10\avgtray.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\Programmer\AVG Secure Search\vprot.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkIcon.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Programmer\AVG\AVG10\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Programmer\HP\HP Photosmart 5510 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagIt32.exe
C:\Documents and Settings\Line & Kenneth\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\TSCHelp.exe
C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagPriv.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG10\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG10\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Documents and Settings\Line & Kenneth\Skrivebord\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = file://C:/Documents and Settings/Line & Kenneth/Dokumenter/Musik/Temp/Tunebite/.downloading/profile/rrproxy_ie_5036c957.pac
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG10\avgssie.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: ThinkVantage Password Manager - {F040E541-A427-4CF7-85D8-75E3E0F476C5} - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Programmer\AVG Secure Search\11.1.0.12\AVG Secure Search_toolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\Programmer\Lenovo\HOTKEY\TPOSDSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AMSG] C:\PROGRA~1\THINKV~1\AMSG\amsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LPManager] C:\PROGRA~1\THINKV~1\PrdCtr\LPMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [TPFNF7] C:\Programmer\Lenovo\NPDIRECT\TPFNF7SP.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [cssauth] "C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\cssauth.exe" silent
O4 - HKLM\..\Run: [DiskeeperSystray] "C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkIcon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded /nodetect
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Programmer\AVG\AVG10\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vProt] "C:\Programmer\AVG Secure Search\vprot.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ROC_roc_dec12] "C:\Programmer\AVG Secure Search\ROC_roc_dec12.exe" /PROMPT /CMPID=roc_dec12
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [HP Photosmart 5510 series (NET)] "C:\Programmer\HP\HP Photosmart 5510 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe" -deviceID "CN24B390L805V3:NW" -scfn "HP Photosmart 5510 series (NET)" -AutoStart 1
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Documents and Settings\Line & Kenneth\Application Data\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: SnagIt 8.lnk = C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagIt32.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth-enhed... - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {0045D4BC-5189-4b67-969C-83BB1906C421} - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ThinkVantage Password Manager... - {0045D4BC-5189-4b67-969C-83BB1906C421} - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {001EE746-A1F9-460E-80AD-269E088D6A01} (Infotl Control) - www.baser.dk/lib/stats/support/plugins/ebraryRdr.cab" target="_blank">http://site.ebrary.com.www.baser.dk/lib/stats/support/plugins/ebraryRdr.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0742B9EF-8C83-41CA-BFBA-830A59E23533} (Microsoft Data Collection Control) - https://oas.support.microsoft.com/ActiveX/MSDcode.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1206955798272
O16 - DPF: {67F02384-3864-4BCE-A408-EDD9BD565D51} (DemoShield DemoNow Class) - http://support.infosuite.net/xldkprod/index/infosuite/download/infokoncept/demonow.cab
O16 - DPF: {7142BA01-8BDF-11CF-9E23-0000E8A37440} (Surround Video Control Object) - http://www.kraxner.com/Editor/Livecam/svideo.cab
O16 - DPF: {82E5DF24-51E8-47CD-864A-F4BD5005AA73} (iCloud Web App Plugin) - https://www.icloud.com/system/iCloud.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG10\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\ViProtocolInstaller\11.2.0\ViProtocol.dll
O20 - Winlogon Notify: ACNotify - ACNotify.dll (file missing)
O23 - Service: ArcSoft Connect Daemon (ACDaemon) - ArcSoft Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\ArcSoft\Connection Service\Bin\ACService.exe
O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Lenovo  - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo  - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Security Toolbar Service - Unknown owner - C:\Programmer\AVG\AVG10\Toolbar\ToolbarBroker.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Programmer\Canon\CAL\CALMAIN.exe
O23 - Service: Diskeeper - Diskeeper Corporation - C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: IPS Core Service (IPSSVC) - Lenovo Group Limited - C:\WINDOWS\system32\IPSSVC.EXE
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Programmer\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: System Update (SUService) -  - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe
O23 - Service: TSS Core Service (TSSCoreService) - IBM - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvttcsd.exe
O23 - Service: TVT Backup Protection Service - Unknown owner - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrpservice.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - c:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
O23 - Service: tvtnetwk - Unknown owner - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\ADM\IUService.exe
O23 - Service: vToolbarUpdater11.2.0 - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\11.2.0\ToolbarUpdater.exe

--
End of file - 17340 bytes

Vil du kigge på det?
31. august 2012 - 14:14 #6
Lige en hurtig: Jo MalwareBytes fik nappet en del ...

Du bør opdatere din gamle AcrobetReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAKLIK det der extra halløj!!!)

---

Afinstall
* GoogleToolbarNotifier
* Google Software ?
* Bonjour tjeneste (Bonjour Service)

---

Hvordan kører 'dyret' så nu ?
Avatar billede lineriber Praktikant
05. december 2012 - 11:23 #7
Det kører bedre nu :-)
Smider du lige et svar karise_larry?
05. december 2012 - 11:37 #8
Ping...