Avatar billede AdamKnox Nybegynder
28. august 2012 - 15:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En udfordring

Hej

Jeg er igang med at lave et overblik over hvad vi bruger vores projektmidler til.

Situationen: Vi har unge som bliver ansat i et fritidsjob og der bliver betalt et mentorbidrag hver måned - nogle gange skiftes der job, så der bliver ændret i datoer (A/B/E) og månedligt bidrag (D).

  A              B        C          D              E
Indskrivning  Start    Antal dage  Månedligt    Ophørs
Dato A        Dato B    i Job        Mentor bidrag Dato

Jeg kunne godt bruge en formel til C samt få et bud på hvordan der kan registres flere sekvenser af ovenstående forløb hvor der tages hensyn til at datoer og månedligt bidrag ændres over tid.

Tusind tak på forhånd

Mvh
Adam
Avatar billede pkbech Juniormester
28. august 2012 - 17:25 #1
hvis du bruger dato formen
A
01-01
eller
B
01-02
eller
B
B-A (Excel regner i dage hvis du bruger dato format)

Så med mindre du også vil regne med weekender/helligedage er det ret simpelt.

Hvis du skal havde helligdage mv. med så kunne det nok gøres med en table for måneder men det bliver ikke kønt i excel så vidt jeg kan se.

Må indrømme at jeg ikke helt kan se hvad du har brug for med hensyn til D i forhold til dage og job så kan ikke så godt råde dig der
Avatar billede AdamKnox Nybegynder
29. august 2012 - 12:07 #2
Hej Pkbech

Tak for din tid - Det er nok ikke helt lige det jeg ledte efter - jeg må lige se om jeg kan formulere mit behov lidt bedre.

Mvh
Adam
Avatar billede AdamKnox Nybegynder
29. august 2012 - 13:33 #3
Jeg lukker og finder på en ny formulering af mit problem