Avatar billede tge Nybegynder
12. januar 2000 - 12:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Laaaaang Opstart

Jeg har en Athlon 500 på asús k7m bundkort en 64 og en 128 blok pc100 ram. Leaktek Winfast 320 II Ultra grafikkort, SB live lydkort, en Ibm ata66 34,4 GB og en Maxtor 27,3 GB hardisk, Et kabel modem og en printer...

Og den er 2 min og at starte op, det er lynende når jeg piller mit SB live kort ud....

HJÆLP MIG......?
Avatar billede michaels Nybegynder
12. januar 2000 - 13:13 #1
Har du netkort i maskinen???

Hvis du har det kan det være fordi du ikke har specificeret en IP adresse. Hvis dette er tilfældet så skriv igen, så skal jeg give en give en udførlig instruktion.
Avatar billede tge Nybegynder
12. januar 2000 - 14:02 #2
ja jeg har et 100 mbit netkort
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. januar 2000 - 14:09 #3
Eller hvis du har et combo BNC netkort så terminer det
Avatar billede tge Nybegynder
12. januar 2000 - 14:12 #4
nej det er kun twistedpair....
Avatar billede michaels Nybegynder
12. januar 2000 - 14:12 #5
Ok så gør som følger. Gå i "Denne computer" -> "Kontrolpanel" -> "Netværk". Vælg "TCP/IP -> <netkortnavn>", klik "OK" til advarsels skiltet. Vælg fanebladet "IP-adresse" og vælg "Specificer IP-adresse", kald denne (IP-adressen) for 192.168.0.x (x vælger du selv mellem 0 og 255).
Klik OK og genstart computeren når du bliver bedt om det, og nu skulle det hele gå meget hurtigere.
Avatar billede tge Nybegynder
12. januar 2000 - 14:17 #6
Ok M det vil jeg prøve.....
Avatar billede michaels Nybegynder
12. januar 2000 - 14:22 #7
Det plejer at virke
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2000 - 14:32 #8
Lige en lille "hint": Læd være' med og brug' .0 og .255 hvis pc'en skal indgå i et netværk med andre maskiner !!!

Snowball
Avatar billede hobbez Nybegynder
12. januar 2000 - 14:35 #9
Jeg forstår det sådan:

Langsom opstart, men når du piller lydkortet ud, så går det lynhurtigt. Korrekt?

/Rob
Avatar billede tge Nybegynder
12. januar 2000 - 15:06 #10
Ja ligeså snart at jeg piller det ud så starter den hurtigt op
Avatar billede hobbez Nybegynder
12. januar 2000 - 15:21 #11
Så ligger problemet nok ikke på Netkort-delen.

Loader du drivers i Autoexec.bat der relaterer sig til lydkortet? Hvis ja, hjælper det hvis du kører uden autoexec.bat (hvilket så kan have konsekvenser for brugen af lydkortet, men formentlig kun i DOS-spil?

Har du checket for konflikter mellem lydkort og andre enheder?

/Rob
Avatar billede tge Nybegynder
12. januar 2000 - 15:27 #12
Hej Rob

Kan jeg køre uden Autoexec.bat....?
Avatar billede hobbez Nybegynder
12. januar 2000 - 15:39 #13
Ja, når du kører Windows 98/98 behøver du hverken autoexec.bat eller config.sys - undtaget hvis du fx. kører med noget hardware der har drivers der skal indlæses via autoexec.bat/config.sys.

Jeg kører selv uden både a.b og c.f

/Rob