Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 09:17 Der er 15 kommentarer

Kan ikke få adgang til trådløst internet udenfor:(

Hej Hjælpsomme sjæle :)

Jeg kan ikke komme ind på internet udenfor. Jeg har adgang til trådløst internet hjemme, men det kan ikke jeg ikke udenfor, selvom der er gratis internet. F.eks. biblioteket osv.

Jeg kan godt finde ud at forbinde internettet trådløst, helt basalt.

Men åbenbart er der gået galt med indstillinger, nogen som kan vejlede mig?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
28. august 2012 - 09:39 #1
hejsa

Kan du uddybe det lidt? er det dit lokale wifi du ikke kan komme på eller er det noget 3g?
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 09:56 #2
nej ikke noget med 3g. Det må være et lokale wi-fi :))
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 10:01 #3
Det er det lokale wi-fi :))
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
28. august 2012 - 10:12 #4
Og du er sikker på du har forbindelse udenfor til dit wifi?
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 10:16 #5
Jeg er ikke helt sikker :(

Men i starten kunne jeg tage min bærbar ud og have forbindelse til det trådløse. Så jeg ved ikke hvad der gik galt .. :S
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 10:19 #6
Jeg er ikke helt sikker :(

Men i starten kunne jeg tage min bærbar ud og have forbindelse til det trådløse. Så jeg ved ikke hvad der gik galt .. :S

Så jeg tror måske at jeg har forbindelse udenfor.

Jeg ved bare ikke hvorfor jeg kan have forbindelse herhjemme, men ikke udenfor? :S
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2012 - 10:26 #7
Har du sat instillingerne til offentlig i netværk og internet indstillinger?
28. august 2012 - 10:36 #8
Finder den overhovedet ikke noget som helst i "oversigten" gratis internet. F.eks. biblioteket ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 10:54 #9
Jo den kan godt finde de andre forbindelser, så forbinder jeg dem. På en eller anden måde virker det. Men så kan jeg ikke komme på nettet .. :s
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 10:55 #10
Når jeg prøver at forbinde til internett, har jeg tre muligheder. Enten privat, offentlig og det trejde (husker ikke hvad det hedder). Jeg har prøvet offentlig. det virker stadig ikke :((
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 10:56 #11
ok :)
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 10:59 #12
HEJ IGEN!! Jeg har ikke fået løst problemet endnu. Jeg har ved fejl klikket på "svar" når jeg skulle skrive tilbage. Se bort fra det :))
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 11:00 #13
Jeg tager min bærbar ud om en times tid. Jeg håber at jeg stadig kan få hjælp gennem min touch mobil :)) Så håber jeg at problemet kan løses.
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 13:10 #14
Okay. Jeg er på skolen nu. Jeg har forbindelsen til skolens netværk, men ikk til internet. Og det er sådan det ser ud på alle steder.
Avatar billede Libra88 Nybegynder
28. august 2012 - 13:14 #15
Hvad betyder: der kan ikke kommunikeres med enheden eller ressoursen (primær DNS server).
Og problem med det trådløse kort eller adgangspunktet.

Hvad skal det betyde??