Avatar billede Maylind Nybegynder
27. august 2012 - 00:10 Der er 10 kommentarer

HJÆLP mig

Hejsa. Håber en her kan hjælpe mig. Jeg har fået sådan en søgeside frem, som jeg ikke kan finde ud af hvad hedder, men i søgemaskinen står der "search the web". Har prøvet at slette den oppe fra søgemaskinens egenskaber oppe i højre hjørne, som der står man skal gøre for at slette den, under sidens "hjælp", men det er ikke forsvundet... jeg plejer at have google som startsiden, og når jeg åbnede et nyt faneblad kom der de sider frem som jeg bruger mest, men nu kommer den der irriterende søgeside.... Nogle der kan forklare det til en total dummi hvordan man kan få det væk?
Avatar billede The_Buzz Novice
27. august 2012 - 07:16 #1
Det vil hjælpe hvis vi ved hvilken browser, operativsystem osv du har... Måske det er http://www.searchtheweb.com/ ?
https://www.google.dk/search?q=remove+search+the+web&rlz=1C1AVSA_enDK435&aq=f&sugexp=chrome,mod=9&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=remove+search+the+web&hl=da&tbo=1&rlz=1C1AVSA_enDK435&output=search&source=lnt&tbs=qdr:y&sa=X&ei=vAI7UMTwBMjQtAb5uoHYBg&ved=0CA0QpwUoBQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=56824a11ab996451&biw=1308&bih=977
Avatar billede Maylind Nybegynder
27. august 2012 - 07:42 #2
Jeg bruger Firefox:)
Avatar billede The_Buzz Novice
27. august 2012 - 07:43 #3
Har du disabled alle dine firefox plugins og set om det hjælper?
Avatar billede The_Buzz Novice
27. august 2012 - 07:44 #4
Avatar billede The_Buzz Novice
27. august 2012 - 07:45 #5
Avatar billede Maylind Nybegynder
27. august 2012 - 08:55 #6
Puha... kan du forklare mig det lidt mere for dummies:)
Avatar billede The_Buzz Novice
27. august 2012 - 09:27 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2012 - 16:16 #8
Nogle gange kan man også fjerne disse fra tilføj fjern programmer, hvis det er en downloadet toolbar
27. august 2012 - 18:14 #9
Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Pssst - Husk at følge op på dine tidligere spørgsmål -> www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Maylind
Avatar billede Maylind Nybegynder
27. august 2012 - 21:18 #10
Ok jeg prøver mig frem...