Avatar billede frededirts92 Nybegynder
26. august 2012 - 14:24 Der er 5 kommentarer

Php system

Jeg er igang med en hjemmside. Til denne side skal jeg bruge et php system.

Det skal være en <form> hvor du skal krydse forskellige ting af og  ud fra det skal det sende en mail til personen og mig.

Det svære er at det skal sende forskellige informationer alt efter hvad man krydser af.

Nogle der kan hjælpe? Eller nogle der ved hvor jeg kan få et simpelt script jeg kan arbejde ud fra.

Skal siges at jeg ikke er fantastisk til at programmere, men hvis i har et simpelt må jeg jo prøve mig lidt frem :)

/Frederik
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2012 - 14:31 #1
start med http://www.eksperten.dk/guide/1410
og byg felter på der.
Avatar billede frededirts92 Nybegynder
26. august 2012 - 14:45 #2
Ja det kunne jeg nok godt ordne.

Det er mest når jeg kommer til at skulle sætte den til at få systemet til at sende forskellige mails alt efter hvad man krydser af
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2012 - 15:03 #3
start med at designe formularen - og sæt koden herind - så kan resten nok løses...
Avatar billede frededirts92 Nybegynder
26. august 2012 - 19:13 #4
Har designet formularen nu. Den første side. Den første side fungere sådan at man skriver navn, email også krydser man enten det ene eller det andet. Alt efter hvad man krydser af vil der komme en ny side, som matcher det man har krydset af

Hvordan gør jeg det?

Jeg har lavet formularen på første side
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2012 - 20:04 #5
det skal du lave i en side - hvis der krydses af i et felt, så skal en <div...> vises med muligheder for dette indhold. Men du skal lave alt i en <form...> hvis det skal sendes enkelt som mail.
Så du skal i gang med lidt javascript, der tjekker afkrydsninger, og åbner/lukker for div'er.