Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
26. august 2012 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TROJANER PÅ MIN COMPUTER!

Kære alle...
Dette haster lidt, da jeg ikke ved en skid om hvad der lige er sket.
Mit antivirus-program "MSE" siger at jeg har fået en trojansk hest, som den identificerer som "Trojan:Win32/Dynamer!dtc".
Jeg kan ikke finde ud af hvad den gør, men den ligger i "appdata/local/temp"... eller der fandt den de inficerede filer.
Jeg så noget på nettet om at de inficerede filer kommer igen, når man genstarter...

Hvad gør jeg?
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
26. august 2012 - 13:59 #1
Det drejer sig om et windows 7 32-bit system
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 14:15 #2
Hent og installere Malwarebytes Ati-Malware (http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe) , når det er installeret så opdatere det og kør derefter en full scan og fjern det den evt. skulle finde. Når den den er færdig kommer der sådan en log frem, prøv at smid den her ind.
Avatar billede Denarn Nybegynder
26. august 2012 - 14:19 #3
Få MSE til at fjerne den. :-)

Eller som tiger_dk siger, så download MAM, og kør en fuld scanning.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
26. august 2012 - 14:33 #4
Jeg har begge to til at scanne...
Men... det er bare underligt... Jeg læste at MSE ikke kan fjerne dem...
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 14:48 #5
Malwarebytes Ati-Malware kan fjerne selv de værste tilfælde af virus og trojaner osv.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. august 2012 - 14:52 #6
Du kan i sidste ende gå ind og slette filen fra tempmappen
Fra administrator kontoen
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. august 2012 - 14:54 #7
Glemte lige selvfølgelig først som tiger_dk skriver
Og bagefter gå ind i temp mappen og slet eventuelle efterladenskaber, hvis der er nogen
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
26. august 2012 - 14:55 #8
tak for hjælpen.. jeg prøver... hvis det ikke lykkedes, skriver jeg tilbage :-)
Eller... det gør jeg anyway :)
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
15. oktober 2012 - 14:45 #9
Undskyld at jeg ikke fik skrevet tilbage...
Jeg fandt ud af at det var en batch-to-exe converter, jeg havde downloaded fra cnet, der gav problemet...
Den bliver ikke registreret uden programmet kører, og når det kører bliver den fundet med det samme.
Jeg er ikke sikker på om det var falsk alarm, men tak for hjælpen :)