Avatar billede poisen1087 Nybegynder
25. august 2012 - 11:10 Der er 8 kommentarer

Plexiglas Kabinet?

Hej Eksperter.

Har over et længerer stykke tid overvejet at ombygge min computer over i et plexiglas kabinet.
Men er usikker hvilket jeg skal købe for at alt kan være i det.

Så småt som muligt ville være perfekt, men samtidig plads til en go køling (cpu vandkølet).

Nogen forslag til kabinetter?
Krav.
Helst Plexi
Små nemt flytbare
Ikke noget crap der går i stykker. ;-)
Fyr løs.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 11:22 #1
Er du klar over hvor dyrt plexiglas (hedder også akryl glas) er?
6 mm koster mere end 1000 kr + moms pr m2.
Og skal du op på 10 mm nærmer det sig 1700 kr + moms
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
25. august 2012 - 11:24 #2
Ja har været inde og lure priserne, det er ikke  for sjov med penge man skal af med. Men jeg er indforstået at det ikke bliver en billig omgang, men elsker gejl til computeren (lige som mange andre sikkert) og vil gerne ofre hvad der nu skal til.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 11:27 #3
En anden ting du lige skal overveje er at dit kabinet måske ikke er pænt at se på i særlig lang tid. Og grunden til dette er statisk elektricitet der gør at alt støv vil sætte sig på sidene af kabinettet. Du skal i hert fald sørge for en god afledning så det ikke opstår.
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
25. august 2012 - 17:25 #4
Den er jeg helt med på, har du et bud hvor jeg kan købe plexiglas henne, til evt, computer casemodding.
Jeg har remedjer til at skære og sætte det sammen.
Leder bare efter en troværdig forhandler :)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 22:19 #5
Mener at du kan købe det gennem almindelige byggemarkeder.
Det gør vi når vi skal bruge det i tømrer firmaet jeg er ansat i.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. august 2012 - 22:43 #6
@Mikkel:
Blot nysgerrig, men hvad bruger du til at skære & bore akrylen?
De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2012 - 15:42 #7
#6 Vi bruger stationært rundsav med en fin tandet klinge.
Vi borer med almindeligt jernbor, hvis vi skal lave huller.
Husk at have et underlag der hvod du borrer i gennem, og husk at dæmpe trykket på boremaskine så plexi glasset ikke springer hvis du borer langs en kant.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2012 - 14:38 #8
er tråden død?