Avatar billede Maldir Nybegynder
24. august 2012 - 21:24 Der er 9 kommentarer

problemer med opstart efter skift af bundkort

Hej allesammen.
Mit problem lyder således. Det hele startede ud med at min computer ikke ville starte der kom en lang hyletone og efter længere tid fandt jeg udad det var bundkortet det var galt med. Jeg sætter et asus p5nd2-sli i og montere det hele både power Led osv sidder hvor de skal sidde (tror Jeg) har kigget på manualen http://productsmanuals.com/documents/Asus_P5ND2-SLI_Deluxe_Motherboard_User_Guide.pdf
men nå jeg starter computeren op så starter det hele men der sker intet på skørmen eller noget som helst alt starter både graffikkort og cpu og det hele men der sker intet på skærmen der står bare "check signal cable"

Den kommer heller ikke med et lille bip der er nå computeren starter op
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2012 - 21:40 #1
Hvis kabler er i orden, så har du måske et ram problem?
Avatar billede Maldir Nybegynder
24. august 2012 - 21:57 #2
osse selvom den intet viser på skærmen. der sker intet på skærmen
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2012 - 22:04 #3
Ja det er en typisk ramfejl. Men ok, det kan jo også være noget andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 09:23 #4
Hvis ram ikke detekteres bør bios give besked om med beep kode.
Asus kortet du satte i sad der bios battri på når du satte det i?
Gjorde der det, så gemmes der måske oplysninger i bios du ikke med dit opsæt nu kan bruge til noget som helst.
Jeg havde udtaget det i 10 min, og trykket på start knappen et par gange for at aflade bundkortet og sat et nyt batteri i.
PS Du skal jo selvfølgelig gøre dette uden at 220 volt er tilkoblet.
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
25. august 2012 - 10:57 #5
Har prøvet noget lignende engang.
Har du husket det lille 6-pin stik der sidder over cpu'en? :D

Var ved at gå helt amok over det engang, og så var det bare det lille stik :b
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 11:01 #6
Ja og strøm kabel på grafik kortet er der også nogle der glemmer.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2012 - 02:50 #7
#4 Det er muligt at der bør komme beeb´s men jeg ved fra egen erfaring at det sker ikke altid.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2012 - 08:58 #8
#7 Det har du ret i. Er den lille højttaler (på bundkortet) ikke monteret kommer beep ikke.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2012 - 16:13 #9
Mangler respons fra spørger. Dropper overvågning.