Avatar billede jepzen Nybegynder
24. august 2012 - 15:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gemme billede som er zoomet ind eller ud

Hvordan gør jeg hvis jeg gerne vil zoome et billede ind eller ud og derefter gemme det som det ser ud efter at være blevet zoomet ind eller ud?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2012 - 15:55 #1
Mener du, at du vil beskære et billede, og ønsker forslag til billedsbehandlings programmer?
Avatar billede jepzen Nybegynder
24. august 2012 - 16:02 #2
Nej, altså. Jeg vil gerne eksempelvis zoome et billede ind eller ud, som man kan i Picasa. Men derefter vil jeg så gerne kunne gemme det i den zoomede tilstand.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2012 - 16:16 #3
Hmm, det er da at beskære et billede?????

Du skriver at du kan zoome et billede ud. Du kan jo ikke zoome det mere ud, end det er original. Så du kan vel kun zoome ud, hvis du først har zoomet ind?

Forstår desværre ikke helt, hvad du ønsker......
Avatar billede jepzen Nybegynder
24. august 2012 - 16:20 #4
Ja, du har ret. Jeg kan vel kun zoome ind. Men hvad så hvis jeg gerne vil zoome et billede ind og derefter gemme det sådan. Kan man det i Picasa?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2012 - 16:30 #5
Når jeg har åbnet et billede i min Picasa, kan jeg klikke på "Beskær" ude til venstre.

Det er Picasa3 jeg bruger, der er sikkert kommet en nyere udgave.....
Avatar billede avkri Nybegynder
24. august 2012 - 16:33 #6
En nem måde man kan gøre det på, er ved at zoome ind eller ud på billedet, hvorefter du trykke på "print screen" knappen, og derefter går i paint hvor du kan markere den del af billedet du vil gemme, det er i hvert fald den måde jeg gør det på.. Det er selvfølgelig nemmest hvis det er et firkantet billede, men du kan også selv tegne omkring det du vil have gemt ;)
Avatar billede jepzen Nybegynder
24. august 2012 - 16:44 #7
Mange tak for hjælpen begge to:) Jeg brugte Vejmands løsning og fik det beskåret;)

Læg et svar for point.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2012 - 17:31 #8
Velbekomme, svar kommer her.