Avatar billede MartinBT Nybegynder
23. august 2012 - 21:06 Der er 18 kommentarer

Flytte filer til ny harddisk, (uden fejl!)

Hej!

Det er sådan, at min 'originale' harddisk er godt fyldt op, og min eksterne harddisk jeg efterfølgende har købt, har masser af plads.

Men, jeg er sku nervøs for at begynde at flytte fra en harddisk til en ny, for derefter at slette det fra min originale harddisk, hvis der så efterfølgende bliver problemer 'med at finde den originale fil'.
Det problem har jeg nemlig tidligere oplevet når jeg har flyttet rundt på Musikfiler, så er Itunes ved afspilning efterfølgende kommet frem med beskeden om, at den ikke kan finde filen, og så skal man for hver sang vælge stedet, hvor filerne er blevet flyttet. Det gider jeg ikke med alle mine sange..

Det er nemlig især mine musikfiler og filerne er mappen 'downloads', som jeg gerne vil have over på den eksterne harddisk, men uden at der skal opstå problemer.

Så, er der ikke nogle kloge hoveder, der kan forklare hvad jeg skal være opmærksom op, hvad jeg skal gøre og IKKE skal gøre :)

- Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2012 - 21:25 #1
Du burde jo i Itunes kunne vælge hvilken destination den skal afspille filerne fra.
http://support.apple.com/kb/ht1364?viewlocale=da_DK
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2012 - 08:13 #2
Nu mener jeg ikke det er det download er beregnet til den er til for at du kan hente og installere en driver fra!
ellers vil der blive henvist til Bruger dit Navn mappen Download.
du bør bruge muligheden Gem Som når du downloader og så henvise til en mappe F.eks.Mappen Musik O.S.V.
Avatar billede magic-mouse Novice
24. august 2012 - 08:28 #3
Jeg bruger selv teracopy

Den køer filerne så man ikke har flere overførings filer.

Den fortsætter skulle der ske noget (eks. computeren går ned)

Den verrificere at alle filer er flyttet.
Avatar billede MartinBT Nybegynder
25. august 2012 - 14:37 #4
Okay, tak for svarene.

Så, hvis vi nu tager udgangspunkt i mappen downloads.
Vil jeg bare kunne trække mappen fra den originale harddisk over i den nye, uden at der sker noget, når jeg så efterfølgende åbner de programmer og filer, som lå i mappen?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 14:47 #5
Når jeg tænker på en mappe der hedder downloads, så er mappen et sted man lægger filer ned, som man kan installere fra bagefter. Og disse filer burde du jo så have installeret i systemet bagefter.
Jeg opfatter det som en lagrings mappe.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 14:49 #6
Men har du valgt at bruge destinationen til at installere programmer i, kan du ikke flytte nævnte filer, da regisrerings databasen ikke henviser til den nye destination.
Avatar billede MartinBT Nybegynder
25. august 2012 - 15:16 #7
Du har ret, det er kun en lagringsmappe, så den vil jeg godt kunne flytte.
Hvad så med min Itunes mappe, med alle mine numre? Vil Itunes så ikke spørge efter originalfilens placering ved hvert nummer? :/
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 15:30 #8
#1?
Skal lige siges jeg ikke bruger Itunes selv, men som jeg ser denne guide, er det til hvordan destinationsmappen flyttes til anden position
Avatar billede MartinBT Nybegynder
25. august 2012 - 15:51 #9
Yes. Nu har jeg flyttet download mappen. Kan jeg så slette den på den originale harddisk?
Avatar billede MartinBT Nybegynder
25. august 2012 - 16:05 #10
Nu har jeg lige slettet en sang fra download mappen på den orignale harddisk, og når jeg så prøver at afspille nummeret i itunes kommer meddelsen: Sangen 'Gold Chain' kan ikke bruges, fordi originalfilen ikke findes, Vil du søge efter det?

Det vil være rimelig træls, hvis jeg skal det med hvert nummer..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2012 - 22:15 #11
Har jeg misforstået noget, eller ligger dit Itunes bibliotek inde i download mappen?
Avatar billede MartinBT Nybegynder
27. august 2012 - 20:37 #12
Nej, det gør den ikke.

Men der er enkelte numre som jeg har downloadet fra eks. youtube eller Beatport, som automatisk ligger sig i download mappen.

Set i bakspejlet, skulle jeg måske have valgt en anden mappe, men så havde situationen været den samme.

Er der nogen måder hvor jeg kan få overført mappen uden fremover at skulle vælge numrene manuelt fra Itunes?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2012 - 21:06 #13
Nu er det 3 gang jeg linker til #1, som jeg måske tror gør det.
Prøv at kigge på linket
Avatar billede MartinBT Nybegynder
27. august 2012 - 21:12 #14
Yes okay, tak.

Jeg kigger på det :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2012 - 21:23 #15
Hvis du altid bruger samme afspiller så brug muligheden skift til.
http://img23.imageshack.us/img23/1047/skifttil.jpg
Ps. det er kun en vejledning.
Avatar billede MartinBT Nybegynder
12. september 2012 - 08:12 #16
Når man kopierer alle filer fra en mappe, og copypaster det over i en anden mappe på en anden harddisk, er begge mapper så helt ens?

Jeg tænker på, at kan jeg så slette den originale mappe, uden at der sker noget? Eller er det kun 'genveje' der er blevet oprettet i den nye mappe?

I såfald, på hvilken måde skal det så gøres?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. september 2012 - 08:24 #17
Ja en copypaste er en nøjagtig klon af den fil du kopierer det vil sige at hvis du tager din Eksterne harddisk med hen til en anden Pc.kan den åbnes og ses uden at den har forbindelse med den Pc den kom fra.
Avatar billede MartinBT Nybegynder
29. september 2012 - 11:39 #18
Tak for svaret!

Jeg har lige et andet spørgsmål. Jeg har fået flyttet alle mine musikfiler over til den eksterne harddisk, uden problemer.

Jeg har dog bare enkelte musikfiler, som er downloadet direkte fra Youtube eksempelvis. Når jeg flytter et enkelt nummer, og afspiller i Itunes, spørger den om hvor jeg finder originalfilen.
Skal jeg så virkelig gøre det med hvert nummer jeg flytter, eller er der en smart metode?