Avatar billede kak Nybegynder
09. august 2001 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Kopibeskyttelse

Jeg vil gerne kunne beskytte mine dokumenter (rtf format) f.eks. således, at det kun kan åbnes et bestemt antal gange. Er der nogen der kender en god metode/et godt program til dette?
Evt. kan jeg benytte pdf-dokumenter i stedet, hvis det er nemmere.
Avatar billede dobber Nybegynder
09. august 2001 - 14:34 #1
benyt PDF, så kan de ikke ændre dit dokument :-)

mht at åbne et dokument et antalgange må jeg melde pas :-(
Avatar billede jasber Nybegynder
09. august 2001 - 14:47 #2
Ka\' da sagtens ændre i et .PDF dokument, man kan f.eks bruge Adobe Illistrator...  ;-)

Du kan save dit dokument som .RTF ved at bruge \"Save As\" funktionen i Word - Her har du så en menu der hedder \"tools\", \"General Options\" herunder kan du sætte et Password, som man skal bruge for at editere i dit dokument. Tror nok at password\'et bliver cached, hvorfor du lige skal teste på en anden maskine  :-)
Avatar billede dobber Nybegynder
09. august 2001 - 14:54 #3
ja men du skal stadig have Password til filen, samt vil forfatter blive ændret ;-)

men et godt password program kan \"knække\" de fleste passwords :-(  evt: passware kit

Avatar billede kak Nybegynder
09. august 2001 - 15:08 #4
Jeg kan sagtens sætte password på et dokument, selvom jeg godt ved, at det altid kan knækkes.

Men det skulle helst kun kunne åbnes x antal gange.
Avatar billede lrp Nybegynder
09. august 2001 - 17:03 #5
Det kan vist hurtigt blive en temmeligt kompliceret løsning - hvis den ikke skal være til at omgå, skal den fx. også tage højde for, at du ikke bare opretter flere kopier af det samme dokument (med forskellige filnavne), der så hver især kan åbnes x antal gange. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan det skulle laves.
Avatar billede kak Nybegynder
10. august 2001 - 08:37 #6
:-( Men tak for jeres svar ;-)