Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 19:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem med mus!

Hej eksperter,
købte en ny mus for 5-6 måneder siden fra dell. For et par dage siden begyndte den at "opføre" sig mærkeligt. Når jeg venstreklikker en enkelt gang, reagere den som om jeg klikker 2 gange, altså som når man vil åbne en mappe. Det er ved at drive mig til vanvid. Har selv på fornemmelsen at det er en løs forbindelse i den.
Nogen der kan bringe mig et svar på hvad man kan gøre for at fixe det, eller om man skal sende den til reperation, og hvis det er tilfældet, nogle der kan fortælle mig hvordan man kommer i kontakt med dell.. har prøvet at ringe til dem 4 gange tidligere i dag, men kunne ikke komme igennem og den stoppede bare med at ringe op.
22. august 2012 - 19:15 #1
Snakker vi om en "ganske alm." mus med ledning ?

(Hvilket styresystem?)

---

PS: Husk dine tidligere spørgsmål ->
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/avkri
Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 19:17 #2
En mus med ledning ja
Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 19:17 #3
har windows 7 hvis det er det du mener med styresystem
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 19:28 #4
Jeg tror din mus er sat op til enkelt klik og det vil sige at når du peger på en mappe med musen så markeres den ikke?
Det er en vanesag om man er til enkelt klik eller dobbelt klik.
Personligt vil jeg ikke gå tilbage til dobbeltklik. Pc er efter min mening meget hurtigere at arbejde med når man har vænnet sig til det. Men der er en smagssag.
Du skal derfor ind i kontrolpanelet og ændre dine indstillinger for musen.
Og det gør du i mappeindsillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 19:31 #5
Nu har jeg ikke en Win 7 åben, men går man ind i mappeinstillinger under generelt, vil jeg tro din pc er sat op til:
Enkeltklik for at åbne et element (peg for at markere)
Dobbelklik er : dobbeltklik for at åbne et element (enkeltklik for at markere)
Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 19:35 #6
Nej, det har jeg ikke slået til, for det er kun nogle gange den vælger at "dobbelt"klikke
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 19:41 #7
Så tror jeg det er musen der er fejl i.
Fulgte der en driver med til den, eller kører den på standard driver?
Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 19:43 #8
Der fulgte en cd med, men det er kun til at styre musens udseende. Så jeg skal have fat i dell for at få den reperaret under garantien?? Eller er der ikke garanti på en mus?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 19:47 #9
Jo det burde der da være.
Har du overvejet at prøve en systemgendannelse til før problemet opstod?
Det er jo kun måske tre dage tilbage.
Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 19:49 #10
Har ikke overvejet at systemgendanne, men når jeg sætter en anden mus til, er der ikke noget problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 20:05 #11
Kører disse mus så på samme port type usb/ps2?
Gør de så er musen defekt
Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 20:13 #12
De kører begge i samme usb port, og bruger begge ledning
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2012 - 20:18 #13
Jeg synes ikke det lyder til at der kan være nogen tvivl om at musen er defekt. Du har jo udført rimelige tests og kontaktet Dell, så afsted med den  når du får et RMA# til den.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 20:18 #14
Mit bud er defekt mus
Avatar billede avkri Nybegynder
22. august 2012 - 20:22 #15
takker
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2012 - 20:26 #16
velbekomme
Avatar billede avkri Nybegynder
23. august 2012 - 15:00 #17
Lige et hurtigt spørgsmål, nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med dell med dette problem?? har søgt og kan kun finde support vedr. stationær/bærbar pc..
Avatar billede DellLytter Nybegynder
05. september 2012 - 07:40 #18
Hej

Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell.

har du fået løst problemet? Ellers vil jeg meget gerne hjælpe. Du skal blot sende mig dit ordrenummer i en privat besked, så sørger jeg for at vi får ombyttet din mus.

// Karina