Avatar billede ChristianHA Nybegynder
22. august 2012 - 10:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til opsætning (Tomcat via Apache)

Hejsa

jeg ønsker at oprette et site (geoserver.helring.dk), således at den ønskede applikation (geoserver) kan kaldes udefra.

Jeg har konfigureret den installerede tomcat således, at geoserveren kan kaldes på port 9580 (localhost).

Så langt så godt. Hvad gør jeg så nu? Jeg har installeret en apache server som den installerede tomcat skal køre via (det er ihvertfald sådan jeg har forstået det), men jeg kan ikke helt greje hvordan det konkret skal gøres og hvordan jeg kommer til at jeg kan kalde siden udefra. Er der nogen som er i stand til at hjælpe?

/Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2012 - 14:55 #1
Apache HTTP server foran Apache Tomcat er teknisk set optional. Men er ofte en god ide.

----firewall--(HTTP)--Tomcat

virker fint, men

----firewall--(HTTP)--Apache HTTP server med mod_jk og mod_security--(AJP)--firewall--Tomcat

er mere sikkert
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2012 - 14:58 #2
For at kunne naaes udefra skal:
- serveren lytte paa den rigtige IP addresse
- firewall skal forwarde den rigtige port til den rigtige IP addresse
Avatar billede ChristianHA Nybegynder
21. oktober 2012 - 09:59 #3
Hej Arne

jeg fandt selv løsningen kort efter (dog glemte jeg at sætte serveren til at lytte på den rigtige IP adresse først, så det tog lidt tid ;). Tak for hjælpen! Hvis du lige smider et svar får du pointene!

Vh

Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2012 - 10:05 #4
ok