Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
21. august 2012 - 10:16 Der er 3 kommentarer

Web baseret editor til website brugere - Hvilken ?

Hej allesammen.

Jeg er lidt i tvivl om dette spørgsmål er placeret i den rigtige kategori, but here goes...

Jeg søger en editor som brugerene på et socialt website kan editere deres personlige profiler i.
Vi har indtil nu benyttet os af tinyMCE, men det opfylder ikke rigtig vores krav længere.

Da vi gerne vil ha' at vores brugere skal kunne udfolde sig kreativt, søger jeg en editor der giver brugeren stor frihed til at inkludere tekst, billeder,video osv. Det optimale ville være en editor der benytter drag'n'drop og absolut positionering af elementer inden for profilens rammer. Dvs at brugeren skal kunne placere, f.eks et billede, præcis på de koordinater som er brugeren ønsker.

Krav:
- Skal supportere alle de "store" browsere (IE9,FF,Chrome, Safari,osv)
- SKAL virke på Ipad (Support i Android baserede browsere er nice to have, men ikke et krav)
- Skal være customizable.
- Det er desuden et krav at brugeren ikke skal ha' adgang til den underliggende html.

Editoren behøver IKKE at være gratis.

Jeg håber i har nogle gode bud :)
Avatar billede Panen Nybegynder
21. august 2012 - 12:56 #1
Jeg ved ikke om den opfylder alle dine krav, men dette er min absolut favorit WYSIWYG Editor. http://redactorjs.com/

Den er stilren, vildt nem at bruge, utrolig customizable, og så har jeg selv leveret den danske oversættelse til plugin'et hehe :)
Avatar billede chakawoo.dk Nybegynder
22. august 2012 - 12:47 #2
Tak Panen :)

Jeg er også stødt på redactorjs, i min research.
Umiddelbart ser det meget simpelt og "clean" ud, men der er ikke den grad af frihed (f.eks. absolut positionering af elementer), som vi er ude efter.
Avatar billede Panen Nybegynder
22. august 2012 - 15:04 #3
Jeg tror ikke der er en WYSIWYG med drag and drop absolute positions, men det ville sikkert være muligt at tilføje selv til redactor eller TinyMCE med lidt ekstra jQuery og CSS kode.