Avatar billede zetto123 Nybegynder
20. august 2012 - 21:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Streaming fra computer til computer

Hej.
jeg har nogle problemer med at streame noget video jeg har læggende på min computer til en anden computer.
jeg har prøvet med WMP, og den understøtter ikke .MKV
Har så bare delt filerne på netværket, kan også komme ind og se dem men nogle gange hakker den helt vildt meget, andre gange kører den uden problemer.
Jeg kan heller ikke se den delte mappe under netværk, jeg bliver nød til at åbne "run" op og skrive min ip adresse ind.
forbindelsen kører imellem 2 routerer, som jeg regner med er årsagen til mange af problemerne.
nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?
eller et andet streamingprogram end standard microsoft?

Windows 7
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. august 2012 - 21:46 #1
med på en lytter
Avatar billede Panen Nybegynder
20. august 2012 - 22:34 #2
VLC kan streame video og andre medier til både eksterne og lokale enheder.

Her er en lille guide på engelsk til at sætte en videostream op fra 1 computer til en anden.

http://www.wikihow.com/Use-VLC-Media-Player-to-Stream-Multimedia-to-Another-Computer
Avatar billede zetto123 Nybegynder
21. august 2012 - 14:26 #3
når jeg gør det via vlc, så kan jeg kun streame en video af gangen?
Avatar billede zetto123 Nybegynder
22. januar 2013 - 16:19 #4
min egen løsning var at jeg købte en raspberry pi og en ekstern harddisk, bruger nu den som streaming og det virker helt uden problemer. (kan dog stadigvæk ikke se den under netværk, skal taste ip adressen ind)
men jeg kan ikke se film på raspbery pien imens jeg ser film på min anden computer. det kan den ikke holde til.
XBMC er det jeg har lagt ned på den