Avatar billede greenberrydk Praktikant
20. august 2012 - 17:32 Der er 5 kommentarer

Ang Acer Aspire ONE ZG5

Hej,

Jeg har lidt vrøvl med en ACER ASPIRE ONE. Når PC'en starter op, viser den opstartslogoet, men den gør ingenting for at gå videre overhovedet.
Jeg har så prøvet at skifte RAM og HDD, men den gør præcis det samme.
Når jeg så vil installere XP på den igen, så kommer den blå skærm frem hvor den indlæser filer, men defter går den fuldstændig i sort skærm.

Jeg håber i ville kunne hjælpe mig med problemet.
Jeg takker på forhånd.
Avatar billede fuglen1 Novice
22. august 2012 - 08:32 #1
Avatar billede greenberrydk Praktikant
24. august 2012 - 12:58 #2
fuglen1 > Hej du og tak for dit forslag. Jeg er dog ikke så meget inde i alt det der med BIOS, så kan du uddybe det lidt. Jeg kan forstå at jeg skal lave en boot-USB stik. Jeg har formateret USB stikket med FAT32. Jeg har derefter hentes seneste version af BIOS til min mini bærbar og lagt dem over på USB nøglen. Er det korrekt forstået? :-/ - jeg har derefter boot'et pc'en og startet op via USB stikket, men der sker intet ?
Avatar billede greenberrydk Praktikant
24. august 2012 - 18:09 #3
Suk, kan ingen hjælpe mig ydeligere ? :/
Avatar billede fuglen1 Novice
25. august 2012 - 00:03 #4
Nu har ikke leget ret meget med biosopdatering,eller faktisk sket ikke.

Går ud fra du har kopiret filerne over på stikket som der stået på linkende.
Som jeg læser det skal Fn og Esc inde i fem sekender og samtidig trykke på power knapper
Eller at Fn og Esc slippes og der trykkes på power knappen.

Så skulle der gerne ske noget.
Avatar billede greenberrydk Praktikant
25. august 2012 - 07:35 #5
Fuglen1> Nu har jeg prøvet igen og der sker stadig ingenting. :-/