Avatar billede broxgaard Nybegynder
20. august 2012 - 15:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Frontpage/ftp

Hej

det har sikkert være oppe og vende før.. Men har brug for hurtig hjælp

jeg har overtaget en hjemmeside for en foreningen.. Og deres hjemmeside er lavet i frontpage og uploadet via frontpage.

Jeg sidder med et alm. ftp program og og kan ikke kommer til at ser de filer som ligger på server.
jeg har dog fået fat i frontpage så jeg kunne kommer ind. Men hvordan får jeg lavet det om så jeg kan ser dem i ftp programmet i stedet for?

Skal jeg have fat i ham som hoster hjemmesiden og får ham til at slettet det hele så jeg skal lægger det ud på nyt eller hvad?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
20. august 2012 - 15:54 #1
Prøv med et andet FTP program.
Filezilla for eksempel.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
20. august 2012 - 15:55 #2
har prøvet med filezilla.. og det er uden held.
Avatar billede Panen Nybegynder
20. august 2012 - 15:55 #3
Om du bruger Frontpage's FTP eller anden FTP-klient bør ingen indflydelse have. FTP er en protokol til at snakke sammen med en fjernserver.

Hvilken FTP klient benytter du?
Avatar billede Panen Nybegynder
20. august 2012 - 15:58 #4
Der var jeg for langsom :)

Jeg har heldigvis aldrig rodet med Frontpage, så ved desværre ikke hvad det kan skyldes hvis det ikke virker i eksempelvis Filezilla.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
20. august 2012 - 16:05 #5
jeg har før hen lavet hjemmesider i frontpage.. Men det er år og dage siden jeg har brugt det program..

I dag bruger jeg stone webwritter hvis jeg skal laver en hp. Men når folk åbenbart uploader via frontpage så giv det problemer kan jeg ser..

Så står lidt på bar bund..
Avatar billede Panen Nybegynder
20. august 2012 - 16:18 #6
#5 Det lyder bare underligt. Jeg vil mene at filer og mapper nu engang er filer og mapper, og om man bruger den ene eller den anden klient med FTP protokollen burde være det samme.

Kender du mappestrukturen af den server du forbinder til? Kan være de filer du leder efter ligger gemt i nogle mapper, og frontpage finder dem selv.
Avatar billede thov Forsker
20. august 2012 - 16:23 #7
Så vidt jeg ved, skal webhoteller betale licens til Microsoft, for at kunderne kan komme til uploade fra Frontpage.
Der ligger altså noget software og 'blokerer'.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
20. august 2012 - 16:28 #8
jeg ville også mener at filer og mapper er det sammen..

Men jeg må høre ham som har server.. og så må han evt slettet hele siden og gør så et alm ftp program kan uploader..
Avatar billede Panen Nybegynder
20. august 2012 - 16:29 #9
#7 Det vidste jeg ikke. Av for en led forretning
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
20. august 2012 - 16:55 #10
@Panen: Siden hvornår har Microsoft ikke drevet en klam forretning? Forbandede mastodont firmaer.
Avatar billede thov Forsker
20. august 2012 - 17:17 #11
M$ skød sig nok i foden, dengang de besluttede sig for den model med at lade webhoteller betale for kundernes upload gennem Frontpage.
Så havde Frontpage sikkert ikke gået sin langsomme død i møde.

Så det bedste er nok at slette alt, og starte på en frisk med et godt FTP program.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
20. august 2012 - 17:22 #12
jeg har skrevet til ham der har server.. så nu venter jeg på svar fra ham af..

Det er fint for mig at jeg skal overtag at laver en hp for den foreninge som jeg er med i.. Meeeeen det er så bare lige noget lort når man så overtag noget som andre har lavet lort i på en måde
Avatar billede thov Forsker
20. august 2012 - 17:35 #13
Tanken bag, var sådan set smart nok, for rettede man i Frontpage, blev rettelserne automatisk overført til hjemmesiden i webhotellet.

Så da siden blev flyttet til en anden computer, gik der ged i synkroniseringen.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
20. august 2012 - 19:24 #14
Nå..

har snakket med ham der har server og det bliver lavet sådan at frontpage extensions bliver nedlagt på server og så bliver der oprettet en simple ftp adgang.

Men det kan jo bare ikke være rigtig at frontpage extensions har så meget magt
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
21. august 2012 - 13:02 #15
Hvis du ikke kan se nogen filer med FTP klienten så må det jo være fordi der ikke er nogen filer eller at de er skjulte.

Så prøv lige og være helt sikker på hvor filerne skulle ligge, kan jo være du logger ind det forkerte sted.
Avatar billede broxgaard Nybegynder
11. september 2012 - 17:45 #16
LUKKET