Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 10:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse via RJ45 kabel igen, hvad gør man ?

Hey

Har en PC som før har kørt på netværket og internettet via RJ45 kabel, men måtte i nogle dage køre med trådløs.

Nu er problemet så at jeg vil køre via kabel igen, da der er sat en switch ind så den kan være med på igen, men nu siger den unidentified network når den forsøger at få forbindelse ud til internettet.

Den kan se de andre maskiner på netværket.

Det er en almindelig HP desktop PC

OS er windows 7

Har forsøgt med ipconfig /renew

Hvad skal/kan jeg gøre for at den bruger kablet igen ?
Avatar billede montago Praktikant
20. august 2012 - 13:14 #1
du har sat en switch til, men er du sikker på at den dims som sidder imellem switch og internet er en 'Router' ?

hvis det kun er et modem, kan den ikke give internet til mere end 1 pc ad gangen, derfor skal man bruge en router i stedet for en switch.

du kan evt lige skrive alle produkt navne, numre op så vi kan google dem og se hvad du skal bruge / mangler
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 13:29 #2
Der sidder en gateway (Motorola 2210-02-2TDC 2+ gateway) som tager imod WAN

Gateway'en sender det så ned til en Juniper SRX 210

Fra Juniper går det så til switchen.

På switchen er 5 PC'ere og 3 telefoner koblet på switchen

Alt på nær 1 PC fungerer som det skal
Avatar billede Mickz Nybegynder
20. august 2012 - 15:01 #3
bare lige en hurtig kommentar.. du skal huske at: ipconfig /release før du laver en /renew
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. august 2012 - 15:30 #4
Får dette når jeg prøver med ipconfig

C:\>ipconfig /release

Windows IP Configuration

No operation can be performed on Wireless Network Connection 2 while it has its
media disconnected.

Ethernet adapter Local Area Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::d4e5:7c1:7b0:f4c7%17
  Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.244.199
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Default Gateway . . . . . . . . . :

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 2:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::a92c:415d:ad7c:d860%11
  Default Gateway . . . . . . . . . :

Tunnel adapter isatap.{B78E17C6-796D-4AD1-BE53-73617709DEC5}:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 9:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter isatap.{FDA357D1-75DF-4DB3-80C5-FEC0BC3A0683}:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter isatap.{9BEC6AB5-A751-4C8D-BF26-05E794EDE425}:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

C:\>ipconfig /renew

Windows IP Configuration

An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to con
tact your DHCP server. Request has timed out.
No operation can be performed on Wireless Network Connection 2 while it has its
media disconnected.

Ethernet adapter Local Area Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::d4e5:7c1:7b0:f4c7%17
  Autoconfiguration IPv4 Address. . : 169.254.244.199
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Default Gateway . . . . . . . . . :

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 2:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::a92c:415d:ad7c:d860%11
  IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.1.38
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.1.1

Tunnel adapter isatap.{B78E17C6-796D-4AD1-BE53-73617709DEC5}:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 9:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter isatap.{FDA357D1-75DF-4DB3-80C5-FEC0BC3A0683}:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter isatap.{9BEC6AB5-A751-4C8D-BF26-05E794EDE425}:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :
Avatar billede kk20 Nybegynder
21. august 2012 - 08:52 #5
Samme problem har jeg netop fået, dog uden at have brugt trådløs netværk.

Jeg kan pludselig ikke få kontakt ud på internet, men kan sagtens se øvrige pcer på netværket.

Jeg har prøvet "ipconfig /release" og "ipconfig /renew" uden succes.

Jeg har dog erfaret, at hvis jeg starter pcen op uden netværkskabel tilsluttet, og først tilslutter netværkskablet når windows7 er klar, så hopper den rigtig på og jeg kan komme ud på internettet.

Følger derfor líge denne tråd med stor interesse.

/KK20
Avatar billede Mikkl Nybegynder
22. august 2012 - 02:03 #6
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan hvilken ip-range, du har på dit netværk, men umiddelbart ser det ud som om, at problempcen ikke får tildelt en lokal ip. Normalt når det gælder relativt små private netværk, bruger de fleste routere ipen 192.168.x.x og typisk den første klient 192.168.x.1xx eller lign. Og din log siger at dit ethernet adapter (altså dit kablede netværk) har ipen 169.254.244.199.

For mig tyder det på, at routeren ikke uddeler lokale iper ordentligt. Har du prøvet at gendanne fabriksindstillingerne på routeren?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
30. august 2012 - 14:40 #7
Hmm nej det har jeg ikke, da det er en gateway og styres af Cirque, men de siger at den skulle være fuldt åben.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
31. august 2012 - 17:30 #8
Har fået det til at virke nu, af en eller anden grund så virker det efter vi har flyttet switchen hen efter time capsul.

Så gætter på Cirque har lavet en meget lille DHCP range ?

Hvem giver jeg point ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. september 2012 - 10:10 #9
Okay, ingen ønsker point efter 18 dage, så jeg lukker