Avatar billede misu Nybegynder
19. august 2012 - 20:17 Der er 5 kommentarer

VLC vil ikke afspille optagelse fra tv

Hej Eskperten

Jeg har optaget et par afsnit af en serie på tv via usb, for at jeg kunne se det senere. Men VLC vil kun vise reklamepauserne. Hvergang jeg spoler frem til afsnittet, så fryser billedet. Kan der være en fejl på optagelsen? For det er det samme problem med alle optagelser.
Før i tiden, var der ingen problemer med at optage noget, og afspille i VLC.

Nogen der har en idé om, hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2012 - 23:24 #1
Hvis det er en digital optagelse, kan det være, at den kun kan ses på det TV, som optagelsen kommer fra. Panasonic skriver, at optagelser på HDD kun kan ses på det TV de er optaget på, og ikke engang på et andet Panasonic TV, og optagelserne kan ikke overføres til andet medie som f.eks. DVD. Det handler vist om digitale rettigheder. Man kan så undrer sig over, at der ikke var problemer med analoge rettigheder.
Avatar billede misu Nybegynder
20. august 2012 - 10:38 #2
Tak for svaret :)

Det er et prosonic tv, hvor man kan optage via usb. Men jeg synes, det er mærkeligt, for man kunne sagtens se optagelser før. Og hvorfor kan man nu kun se reklamerne, men ikke det andet, altså selve serien?

Kan det være, at man skal formatere usb'en igen, når den har været brugt i lang tid? Eller kan der ske fejl på optagelsen, når man tager usb'en fra tv'et over til sin pc, og så tilbage til tv'et?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2012 - 13:11 #3
Nej det nytter ikke at formatere USBén. Jeg ved ikke med reklamer, men de sendes måske analog? Prøv at se i TV manualen eller spørg i forretningen, hvor TVét er købt. Jeg tror, som jeg skrev, at det slet ikke kan lade sige gøre med digitale udsendelser.
Avatar billede misu Nybegynder
20. august 2012 - 13:19 #4
okay, det vil jeg så prøve
Avatar billede fuglen1 Novice
22. august 2012 - 09:08 #5
Eftersom det er et Prosonic tv tror jeg ikke at den kryptere udsendelserne.
Det er mest mærkevare tv der gør dette.

Forudsat at det ikke er godkendt af en eller anden udbyder.
Men det er ikke hele tiden at VLC vil afspille filer.
havde en Denver DMP-105HD  tvboks hvor VLC ikke vil afspille optagelser.
Men de kunne sagtens afspille i Mediaplayerclassic eller DVBViewer.

Et andet forslag kunne være at gøre optagelsenre igennem TS-Docter så du får en normal TS fil.
http://www.cypheros.de/tsdoctor_e.html