Avatar billede awbufas Nybegynder
15. august 2012 - 21:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Steam Spil på Harddisk eller SSD

Hej .
Jeg overvejer seriøst at købe en SSD harddisk.
Men jeg er lidt i tvivl om hvor programmer/spil som fks STEAM skal ligge. den disk jeg har kigget på er en 128 Gb. og jeg har efterhånden temmeligt mange spil på STEAM.

Kan Steam køres fra en anden harddisk end SSD'en hvor styresystemet
skal ligge??

Her er et link med Eks.

https://picasaweb.google.com/116694454002660687701/Desktop?authuser=0&authkey=Gv1sRgCP_x94XwlKzU4AE&feat=directlink
Avatar billede chalde Seniormester
15. august 2012 - 21:56 #1
Ja. Steam kan køres fra en hvilken som helst disk (også eksterne, dog ikke anbefalelsesværdigt).
Avatar billede awbufas Nybegynder
15. august 2012 - 22:01 #2
Hvad kan man så gøre i tilfælde af formatering af SSD drevet mht saved games osv
Avatar billede awbufas Nybegynder
15. august 2012 - 22:05 #3
Selvom spillene er installeret på et andet drev end styresystemet,ligger der vel nogle filer på SSD'en.
Det gælder vel også programmer??
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2012 - 22:18 #4
Du udnytter så ikke SSD diskens hurtighed hvis du installere stream på andet drev.
Avatar billede Spench88 Nybegynder
16. august 2012 - 11:28 #5
kan nu heller ikke se hvad du skal bruge en SSD disk speed til ved steam, SSD er relevant til at installere styresystemet på, andre programmer / spil etc smider du bare på en sata disk.
Avatar billede kimtheman Novice
16. august 2012 - 12:15 #6
Det kan give hurtigere opstart/ load tider:
http://forum.edbpriser.dk/forums/t/128197.aspx

Men det er jo også kun, hvis man reelt mener der vil opstå et problem, fordi man generelt bare har meget installeret osv. For ellers kan man vel lige så godt holde sig på sit c drev (man kan så også lave en klo
n af harddisken og hurtig være køreklar igen med spil og det hele hvis man pludselig skal have ny harddisk).
http://www.comon.dk/art/113703/guide-clonezilla-kloner-din-harddisk-helt-gratis

Og så måske tage musik, film, billeder over på andet drev (så har man også e backup)
Avatar billede chalde Seniormester
16. august 2012 - 12:11 #7
#5 Medmindre man vil have bedre loadtider i sine spil naturligvis.
Avatar billede awbufas Nybegynder
14. oktober 2012 - 01:12 #8
Mange tak for hjælpen alle.
Kimtheman, kan du ikke sende et svar så du kan få point.
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 01:31 #9
Hep