Avatar billede askalot Mester
15. august 2012 - 19:26 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

fileObj.DateLastModified - kan dette format variere?

Hejsa

Når jeg bruger wsh's DateLastModified, DateLastAccessed, DateCreated returner den en dato streng der ser sådan ud:
Fri Jul 14 00:55:48 UTC+0200 2012

Vil wsh altid returnere dag/måned på engelsk?..eller kan dette variere?

Hvad med windows commandline metoden (lidt OT)
22-07-2012  21:56
Kan denne variere?

--

Jeg er selvfølgelig ude på at skabe en universel måde at konvertere fildato til et javascript date object.
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 20:55 #1
<ole>

Jeg har en maskine med dansk Win7-Pro, og den bruger samme datoformat. Den konvertering er helt lige til:

<script type="text/vbscript">
Function Foo()
    Dim fso, f, sDate

    Set fso = CreateObject("Scripting.fileSystemObject")
    Set f = fso.getFile("__MenuTest.html")
    sDate = f.DateLastModified
    Set f = Nothing
    Set fso = Nothing
    Foo = sDate
End Function
</script>

<script type="text/javascript">
var oDate = new Date(Foo());
alert(oDate)
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede askalot Mester
15. august 2012 - 21:25 #2
ok, kanon tak! Læg et svar
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 21:45 #3
Selvtak ... og du lægger bare selv et svar og accepterer. Jeg samler som bekendt ikke point  *o)
Avatar billede askalot Mester
15. august 2012 - 21:54 #4
ok tak =)
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 21:54 #5
PS: Når du tester den slags ting, så udnyt, at Explorer forstår både VBS og J(ava)Script. Ydermere kan du sende simple datatyper som String, Number og Boolean frem og tilbage mellem de to sprog - men glem de komplekse som Array og Object  =)

Så har man selvfølgelig sikkerhedsadvarsler at slås med, når man prøver at instantiere et AX-object i Explorer. Det kan du dog undgå ved at kalde filen *.hta - i stedet for *.html

En HTA (HyperText Application) er en wrapped instans af IE, som ligner et alm. Windows program - og som har andre sikkerhedsindstillinger.

Hele HTA referencen (den er såmænd ikke så stor) ligger her - men det hurtige cowboy-hack til test er bare at kalde filen *.hta  =)
Avatar billede askalot Mester
15. august 2012 - 22:10 #6
Ja, HTA WSF er sjovt at lege med. Jeg foretrækker jscript, og har endnu ikke fundet ting jeg ikke kunne gøre i jscript (jo, msgbox), men så laver man jo netop bare en vbscript funciton til det man skal bruge.. super sejt at man bare kan krydsreferere på den måde

Nu hvor jeg har dig.. kender du til en metode hvorpå man kan dragdroppe filer på HTA app'en sådan at de bliver registeret i HTA'en?`

Hra prøvet forskellige hacks, der inkluderede iframes, og registry settings.. men intet har virket.

--

Man burde bare lære sig et "ordentligt" kode sprog.. =P
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 23:22 #7
Jej bruger skam også (næsten udelukkende) selv JScript i HTA'er. Det er en hurtig måde at lave en pæn UI til alle mulige scripts  =)

Hvis du mener drag/drop af filer, så er svaret: Won't work  :o|

I en modal (eller modeless) dialog kan du godt få MS' drag/drop events til at fyre - men du kan ikke få fat i filnavn/-sti. Så skal du have fat i .net framework'et eller det gamle VB (VB 5 eller 6).

Jeg lavede til gengæld på et tidspunkt en quick'n'dirty Windows Gadget, som validerer en HTML- eller CSS-fil hos W3C - en rund knap på størrelse med gadget uret.

Jeg kan trække filer over på den, og så bliver resultatet vist i en HTA. Den detekterer selv, om det er en CSS- eller HTML-fil og validerer på det tilsvarende site. Jeg kan også trække en adresse fra Explorer's adressefelt over på den, hvorved det er den pågældende side, der HTML-valideres.

Det kan lade sig gøre, fordi gadgets stiller visse features til rådighed, som ikke er til rådighed i en HTA - og som du ikke kan hacke dig til ... herunder metoden System.Shell.itemFromFileDrop  =)

Hvad MsgBox angår, så bruger jeg selv følgende kode (ligger i et privat framework, som jeg fast inkluderer):

<script type="text/jscript">
// -- Namespace for 'constants'
var C = {};

/* Button types */
C.OKOnly = 0x0;
C.OKCancel = 0x1;
C.AbortRetryIgnore = 0x2;
C.YesNoCancel = 0x3;
C.YesNo = 0x4;
C.RetryCancel = 0x5;
C.CancelTryAgainContinue = 0x6;

/* Icon type */
C.Critical = 0x10;
C.Question = 0x20;
C.Exclamation = 0x30;
C.Information = 0x40;

/* Active button */
C.DefaultButton1 = 0x0;
C.DefaultButton2 = 0x100;
C.DefaultButton3 = 0x200;
// ? C.DefaultButton4 = 768;

/* Modal */
C.SystemModal = 0x1000;

/* Return values for App_msgBox */
C.OK = 0x1;
C.Cancel = 0x2;
C.Abort = 0x3;
C.Retry = 0x4;
C.Ignore = 0x5;
C.Yes = 0x6;
C.No = 0x7;
C.TryAgain = 0xa;
C.Continue = 0xb;

function msgBox(sMessage, sTitle, nButtons) {
    sTitle = sTitle||"";
    nButtons = nButtons||0;
    var oShell = new ActiveXObject("WScript.Shell"),
    sRet = oShell.popUp(sMessage, 0, sTitle, nButtons);
    oShell = null;
    return sRet;
};

var nUserResponse = msgBox("Der røg en frankfurter i ventilatoren!", "Ups ..!!!", C.Critical+C.RetryCancel+C.SystemModal);

alert(nUserResponse);
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
16. august 2012 - 00:05 #8
Har du i øvrigt lagt mærke til den lidt irriterende ting, at med IE9 er HTA'er begyndt at vise hele stien i caption baren - i stedet for bare filnavnet?

Et lille hack, hvis du gerne vil bevare 'App' looket: Brug denne meta:

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8">

"No ways, Pomfrit! Og så skulle jeg undvære IE9's features ...?!??!!"

Nej, ikke helt. I en 100x100% iframe med application="yes"[b] kan du efterfølgende bruge:

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=9">

- hvorefter du er kørende med alle IE9's features. Lidt bøvlet, men absolut en mulighed  =)

Et andet problem er kommunikation mellem flere HTA'er. Du kan åbne en HTA fra en HTA med [b]Shell.run
, og du kan medsende parametre. Dem kan du hente ud med [HTA-ID].commandLine og parse strengen - men så er den heller ikke længere.

Den nyåbnede kan ikke finde sin parent - eller omvendt. Det skyldes bl.a, at HTA'en er en IE-instans, som er wrapped i programmet mshta.exe. En alm. webside kan kommunikere med en popup, fordi der er tale om to instanser under samme 'programskal'.

Jeg lavede dog engang et hack. Jeg åbnede en skjult instans af Explorer med new ActiveXObject("InternetExplorer.Application") og gav instansens window object et 'unikt' genereret navn. Derudover satte jeg en variabel opener=window; med en reference til HTA'en selv.

Så åbnede jeg en ny HTA med Shell og sendte det 'unikke' navn med som parameter. Denne HTA kikkede så Shell.Windows igennem, til den fandt et vindue med dette navn. Så vidste jeg, at [DETTE-VINDUE].opener refererede til den første HTA's window object.

Så var det bare at lade 'ET phone home' - lægge en reference i en variabel i den første HTA og lukke den skjulte IE-proxy.

Omstændigt, ja! Men det lod sig gøre, og jeg er absolut også til hacks  *D
Avatar billede askalot Mester
16. august 2012 - 01:24 #9
yes, jeg er med =)

--

Hacket med opener=window kendte jeg ikke til.

-

Det jeg er mest tilfreds med at have "hacket" er en custom caption bar (så borderless, med custom "menubar") - så man slipper for windows default bar knapper border osv.

--

Jeg er så ærgelig over at jeg først har lært til HTA for nygeligt.. det kan jo det meste!.. og med 3dje parts commandline tools..så kommer man virkeligt langt.
Avatar billede askalot Mester
16. august 2012 - 01:26 #10
orv.. kender du til: http://hui.codeplex.com/ ?

Det er en fyr som har nørdet et jscript library sammen som indeholder interressante cowboy tricks..

Jeg "kører" ikke med det i mine projekter, men sjovt at se hvad andre finder på =)
Avatar billede askalot Mester
16. august 2012 - 01:33 #11
Forresten ved du om der er nogen smarte måder at debugge HTA udover de "normale" fejlbeskeder?
Avatar billede olebole Juniormester
16. august 2012 - 16:04 #12
Nej, der findes mig bekendt ikke en debugger specielt for HTA.

Jeg kender godt HUI, men udvikleren bag har hverken særlig godt styr på COM eller webkode - hvilket hans kode bærer præg af - så jeg bruger det ikke.

Jeg har selv skrevet et library. Det består af et object, der fungerer som namespace. På det ligger en bunke statiske helper funktioner samt de vigtigste widgets i form af menubar, knapbar, tree- og listview, etc.

Et meget sjovt projekt, som jeg for sjov roder lidt med engang imellem, er en HTA, hvori jeg kan 'bygge' HTA-applikationer. Det er ikke færdigt, men bliver det færdigt, kan det være, jeg smider det op til download  =)
Avatar billede askalot Mester
16. august 2012 - 17:00 #13
Heh. nice, gad godt se jscript framework.

Jeg har også gang i mit eget..og er nået et godt stykke.. men der er så meget der kan laves.

Er ligenu igang med at lave filsøgnings mekanisme hvor man kan definere størrelse, dato, extension, filenavn-indeholder/ikke..osv. Det skal ske async sådan at HTA'en kan processe funder filer med det samme.

hele async delen virker fint..manglede bare lige filter--funktionerne - defor jeg skulle bruge info omkring dato =)
Avatar billede askalot Mester
16. august 2012 - 17:00 #14
gad godt se >dit< jscript framework.
Avatar billede askalot Mester
16. august 2012 - 17:05 #15
er dit library også bygget til at virke både i cscript og mshta? (selvfølgelig vil der være ting man ikke kan gøre i cscript og omvendt)
Avatar billede olebole Juniormester
16. august 2012 - 17:16 #16
Nej, jeg har ikke noget at bruge CS-Script til, så det er udelukkende skrevet med henblik på mshta. Med C# i .net har man native adgang til de fleste af HUI's features - og ellers bruger jeg ikke CS  =)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 15:32 #17
Hej Ole

Kan det passe at der vil være problemer med at konvertere denne til js:

Det er som at "WinHttp.WinHttpRequest.5.1" ikke fungerer hvis man opretter det some et ActiveXObject

Sub zxDownloadFile( myURL, myPath )
    Dim i, objFile, objFSO, objHTTP, strFile, strMsg
    Set objFSO = CreateObject( "Scripting.FileSystemObject" )
    If objFSO.FolderExists( myPath ) Then
        strFile = objFSO.BuildPath( myPath, Mid( myURL, InStrRev( myURL, "/" ) + 1 ) )
    ElseIf objFSO.FolderExists( Left( myPath, InStrRev( myPath, "\" ) - 1 ) ) Then
        strFile = myPath
    Else
        WScript.Echo "ERROR: Target folder not found."
        Exit Sub
    End If

    Set objFile = objFSO.OpenTextFile( strFile, 2, True )
    Set objHTTP = CreateObject( "WinHttp.WinHttpRequest.5.1" )
    objHTTP.Open "GET", myURL, False
    objHTTP.Send
    For i = 1 To LenB( objHTTP.ResponseBody )
        objFile.Write Chr( AscB( MidB( objHTTP.ResponseBody, i, 1 ) ) )
    Next

    ' Close the target file
    objFile.Close( )
    WScript.Echo "SUCCESS"
End Sub
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 16:08 #18
Det kommer an på, hvad du mener med 'ikke fungere'  =)

Denn kode fungerer jo sådan set udmærket:

var oHttp = new ActiveXObject("WinHttp.WinHttpRequest.5.1");
oHttp.open("get", "http://www.eksperten.dk", false);
oHttp.send();
alert(oHttp.responseBody());

- men p.gr.a. de evindelige tegnsætproblemer giver den et lidt 'pudsigt' resultat, som ikke umiddelbart er anvendeligt.

Er du slet ikke stødt på problemer med utf-8 filer? Hvis du f.eks. skriver settings- eller INI-filer, er det jo oplagt at skrive dem som JSON-filer - og da vi taler/skriver dansk og gerne vil kommunikere med resten af verden, er utf-8 oplagt at bruge.

Problemet er bare, at det vil FileSystemObject ikke være med til. Når du så har fået løst det med ADODB-streams, løber du ind i problemer med BOM-tegn, som JS' JSON.parse ikke kan håndtere.

Man kommer ikke til at kede sig, når man forsøger at blande MS' klassiske AX-objekter, JS og moderne kommunikationsteknologi  *o)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 17:32 #19
Ahh.. oHttp.responseBody() er en funktion xD ..doooh
Ok, må lige prøve igen.

Jeg undgår så vidt muligt UTF og bruger Unicode, kan ikke lige huske om jeg skulle have haft bøvl med json filer.

Mht til ovenstående script, fandt denne side: http://www.highdots.com/forums/javascript/converting-vbscript-chrb-ascb-javascript-40604.html

En nævner dette:

>
I found this via google. Don't know if it works.
ChrB(AscB(chr))
JScript equivalent:
chr.charCodeAt(0) & 255;
<

Jeg kan bare ikke se at det giver nogen mening?
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 17:40 #20
Det giver i hvertfald ikke megen mening at udskrive filen med FSO. FSO kan du bruge til tekst. Skal du udskrive noget binært, skal du bruge ADODB.

"Jeg undgår så vidt muligt UTF og bruger Unicode" >> Det hænger ikke rigtig sammen, eftersom utf-8 jo er et Unicode tegnsæt  =)

Kan du ikke huske, om du har haft problemer med JSON-filer, har du ikke prøvet  *o)
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 17:45 #21
Men jeg forstår i øvrigt ikke, at gerne vil holde dig fra det tegnsæt, langt den største del af den vestlige verden som default bruger på WWW - utf-8.

Hvis du påtænker at 'tale med' WWW, er det nok ikke smart at basere sin kode på, at alt skal tolkes/konverteres. Så er det nok smartest at bruge det tegnsæt, 'de andre' bruger  =)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 17:47 #22
Hmm det virker stadigt ikke i cscript og wscript, i hvilket milgø kører du det javascript dér?

Download scriptet virker fint i rent vbscript.
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 17:52 #23
Jeg kører det i en HTA
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 17:55 #24
ah ok... hmm okey, sjovt nok.
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 18:06 #25
Ok, selv i HTA. Det er som om at jeg ikke rigtigt kan få fat i responseBody strengen.

var rb = oHttp.responseBody();
var L = rb.length; //<-- undefined
var L2 = (rb+"").length; //<-- undefined

Bøvl.. det er ligemeget. jeg kører mine vbscripts ind fra jscript med ExecuteGlobal() istedet.
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 18:07 #26
Som sagt, så brug et objekt, der er beregnet til binære data i stedet:

var oHttp = new ActiveXObject("WinHttp.WinHttpRequest.5.1");
oHttp.open("get", "http://www.eksperten.dk/images/eksperten_logo.gif", false);
oHttp.send();
var sResp = oHttp.responseBody();
oHttp = null;

var oStrm = new ActiveXObject("ADODB.Stream");
oStrm.open();
oStrm.type = 1;
oStrm.write(sResp);
oStrm.saveToFile("C:/testing_download.gif", 2);
oStrm.flush();
oStrm.close()
oStrm = null;
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 18:09 #27
ResponseBody er binære data - ikke en almindelig streng  =)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 18:12 #28
Det kunne du jo bare have sagt fra starten af ;D;D  haha

Og det virker også i cscript..lækkert!
Mon det også virker på 2000, xp, vista ?
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 18:14 #29
Hvis du prøver alert(typeof oHttp.ResponseBody), får du returneret 'Unknown'. Det skyldes, der ikke er tale om en streng - og derfor kan du ikke behandle den som sådan  =)

Ja, det skulle gerne virke 'overalt'
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 18:16 #30
Ja det havde jeg godt checket. .troede bare det var "unknown" af den simple årsag at jscript bare ikke kunne håndtere datatypen..

Lektie lært!
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 18:22 #31
Undksyld jeg bliver ved.. men omkring tegnsætning og encoding..

Har det betydning hvilken encoding selve script filen har (.js,vbs,wsf)

Jeg tror de fleste af mine script filer er i ANSI.. men det er måske ligemeget?
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 18:22 #32
"troede bare det var "unknown" af den simple årsag at jscript bare ikke kunne håndtere datatypen" >> Jamen, det er præcis årsagen. JS kan ikke håndtere binære data  =)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 18:22 #33
og .hta for den sags skyld
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 18:24 #34
"JS kan ikke håndtere binære data  =) "

Ah ok..og man bliver så nødt til at bruge ADODB for at få fingre ned i det.. ok
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 18:24 #35
#31: Det betyder alt! Dine filer skal naturligvis være gemt med den encoding, der svarer til encoding af de data, filerne skal behandle. Det giver ikke mening at bruge Unicode i ANSI-filer.

Når du skriver 'Unicode', hvad er det så, du præcist mener? Little eller Big Indian ... eller?
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 18:56 #36
Jeg ved det ikke..  =).

Ok..normalt plejer jeg ikke at unkludere strenge der indeholder special tegn i mine script filer.. alt sådan noget bliver loadet eksternt.

Kan godt se at hvis man partout skal inkludere special tegn i selve scriptet.. så bliver man nødt til at bruge encoding (klart nok).. men at _skrive_ unicode.. det ser jeg umiddlebart ikke som et problem.

http://nfweb.dk/Temp/WriteUnicode.zip
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 19:00 #37
(jeg kører bare ovenstående filer igennem cscript)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 19:08 #38
Det går også fint at læse Unicode fra et script lavet i ANSI.

Har opdateret linket:
http://nfweb.dk/Temp/WriteUnicode2.zip
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 20:13 #39
Jaja, al det pjat med at bruge dollar i snesevis af millioner på at udvikle og vedligeholde standarder for data encoding - samt tage hensyn til disse under softwareudvikling - skyldes naturligvis, at folk ikke har fattet en fis  *o)

Du kan ofte køre i timevis i venstre side af motorvejen og overleve - men man sætter vand over til seriøse problemer!

Du er nødt til at sætte dig grundigt ind i, hvad datatyper og encoding er for noget, når du vil lege på den bane. I webteknologi gælder samme regler, men der bliver vi tørret bag i af servere og klienter, som tager sig af langt de fleste problemer.

Men også der har folk masser af problemer med tegnsætskonflikter. Det vidner Ekspertens kategorier for serversprog tydeligt om  *o)

Hvis din tilgang fra begyndelsen havde været f.eks. Java, C++ eller C#, ville dine overvejelser have set helt anderledes ud  =)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 20:22 #40
ja, jeg er en glad amatør. Jeg gør mine overvejelser efterhånden som jeg støder ind i problemer =)

Men altså ..lige omkring at skrive special tegn har jeg bare ikke haft de store problemer.. (når vi snakker webserver, database og visning i browseren..ja så ved jeg godt hvad du mener.)

Men lige hér i wsh har jeg ikke de vilde problemer..

Det eneste er, jeg har måtte bygge min egen html decoder for at kunne parse html entiteter, og de forskellige formateringer som unescape() ikke kan klare -  Synes ikke rigtigt jeg kunne finde noget på det.
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 20:44 #41
Hov en anden ting.. det der download script der bruger ADODB virker kun til meget små filer? ( knækker ved 8kb )
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 20:45 #42
GLEM DET.. lol.. amatør alarm!
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 21:15 #43
HTML-entities bruger man jo ikke rigtig mere på WWW - nu, hvor de facto standarden hedder utf-8. JS' escape og unescape har været deprecated i årevis og er erstattet af Unicode metoder.
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 21:40 #44
Tjae.. jeg havde ikke lavet det hvis jeg ikke havde haft brug for det. Som du selv siger det er et rod "derude"..

f.eks denne imdb side:
http://www.imdb.com/title/tt1646980/

indeholder bland andet.
&raquo;
&#39;
http%3A%2F%2F
&#x27;

Men med den decoder jeg har lavet kan jeg bare køre det hele igennem på een gang og få "normal" text ud på den anden side.
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2012 - 22:10 #45
Jeg er ret sikker på, at det, du kalder "normal" tekst, er noget andet end det, jeg kalder normal tekst. Jeg er helt klar over, at man må tage højde for alle mulige klaphatte 'derude' - men vi er fundamentalt uenige om, hvordan det bør gøres  =)
Avatar billede askalot Mester
18. august 2012 - 22:35 #46
"men vi er fundamentalt uenige om, hvordan det bør gøres  =) "

Jammen det havde jeg da også regnet med ;)

(..og HVAD bør gøres? =D ved ikke lige hvilken problemstilling du hentyder til ?)

Anyways, jeg lærer helt sikkert noget af dig..så tak for det.
Avatar billede askalot Mester
09. september 2012 - 07:38 #47
Hey Ole

Lige en hurtig.. jeg vil gerne sætte zoom faktor for IE explorer i registry.
Det er et DWORD, _Skal_ værdien sættes med hexadecimal og i så fald, er det så som string?

var wsh = new ActiveXObject("WScript.Shell");
wsh.RegWrite ("HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Zoom\\ZoomFactor", "186a0", "REG_DWORD");
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2012 - 13:31 #48
Hvis du skal sætte zoom til 100% må det være:

var wsh = new ActiveXObject("WScript.Shell");
wsh.RegWrite ("HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Zoom\\ZoomFactor", 0x000186a0, "REG_DWORD");
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2012 - 13:54 #49
Men hvorfor egentlig? Hvordan havde du tænkt dig at bruge det?  =)
Avatar billede askalot Mester
09. september 2012 - 16:58 #50
Hey, takker!

Det er fordi jeg vil lave mine egen "inputForm" klasse..som kan give mig lidt bedre bruger-input mulighed.

Det kunne f.eks være inputform med dropdownbox med predefinerede valgmuligheder.

Det er indtil videre gået ret godt, men fandt lige ud af at browser zoom kan gøre at det kommer til at se forkert ud.

Så ville bare sætte browser zoom til 100%, og sætte den tilbage til "original" når scriptet var færdigt
Avatar billede askalot Mester
09. september 2012 - 16:59 #51
Ja, jeg bruger et ieobj til at lave et slags GUI
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2012 - 17:27 #52
"Så ville bare sætte browser zoom til 100%, og sætte den tilbage til "original" når scriptet var færdigt"

Bliver det mon særlig brugervenligt? IE skal jo i hvertfald lukkes ned og åbnes igen for at ændringen kan have indvirkning på noget. Tror du ikke, det bliver for bøvlet?

I øvrigt mener jeg ikke, det kan skyldes zoom, hvis noget ser forkert ud. Det er som udvikler din opgave at tage hensyn til brugeren - og at hun meget vel kan være svagtseende. Et brugbart design tager højde for den slags brugerindstillinger.

Hvis noget ser forkert ud ved zoom forskellig fra 100%, skyldes det ikke zoom værdien, men et skidt udført design  =)
Avatar billede askalot Mester
09. september 2012 - 17:44 #53
Til konventionelt webdesign gir jeg dig tildels ret.

Men her prøver jeg at efterligne et win2k stylet vindue, og f.eks border til at lave den der klassiske "outset" effekt, så f.eks min border på vinduet skal altid fremstå som 1px..

Anyways, du må se resultatet nå det er færdigt..så kan du selv bedømme =)
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2012 - 19:26 #54
At Microsoft gør sig skyld i den komplet tåbelige antagelse, at svagtseende kun er svagtseende, når de anvender en browser, udgør næppe et eksempel til fornuftig kopiering. Hvorfor ikke rette de værste og mest åbenlyse fejl, Microsoft begår?

Og så forstår jeg nok heller ikke helt, hvorfor du stræber efter at efterligne antikke OS'er.

Der er så meget, udviklere ikke forstår  *o)
Avatar billede sth Novice
13. september 2012 - 23:06 #55
Hej i 2

jeg har en del "gamle" vb-script og ASP-sider
vil det være muligt at få dem tilat køre som hta filer ?
Avatar billede askalot Mester
14. september 2012 - 01:04 #56
Svært at svare på, hvad vil du lave? =)
Avatar billede sth Novice
18. september 2012 - 20:25 #57
jeg harhar en del vb-script og ASP-sider, hvor mine asp sider køre på en intranet server og vb-script typisk afvikles i planlagte opgaver
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2012 - 20:42 #58
Svaret er stadig: "Måske"  =)

Det er ikke til at komme det nærmere, når man ikke ved, hvad der skal laves
Avatar billede askalot Mester
18. september 2012 - 20:48 #59
Ja, præcis.. har været i gang med at svare et par gange =)

Jeg vil sige i store træk "ja" , men om du kan tage dit "XYZ-projekt" baseret på Servcerside VBScript og så bare køre det igennem en HTA og så forvente at alt virker.. nej, det tror jeg ikke =) - men igen, det er ikke umuligt, kommer an på så meget.
Avatar billede askalot Mester
18. september 2012 - 20:50 #60
"Serverside VBscript",  nok ikke korrekt "expert" beskrivelse..  ^^
Avatar billede askalot Mester
09. december 2012 - 20:24 #61
Hey Ole, glædelig jul =)

Omkring drag drop filer til HTA.. ved at mshta ikke understøtter.. men kan der så ikke bygges et .NET object der kan gøre.. eller ET eller andet..

Evt Browser plugin..

Lad os nu sige at det bare SKULLE hackes på plads.. hvor ville man så starte?
Avatar billede askalot Mester
09. december 2012 - 20:25 #62