Avatar billede escape4ever Novice
14. august 2012 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af trådløs router

hey derude

har lige fået en trådløs router, en Linksys E3200
men kan ikke få den på nettet.
har givet den et navn og sat kode på den.

er ikke sikker på den er sat rigtig op.
skal den sættes til DHCP, statisk eller en af de andre muligheder
PPPoE eller PPTP

fik ikke en guide med så er lidt lost.
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2012 - 00:06 #1
Man får da altid en guide med når man køber en ny router. Og ellers kan den altid findes på producents hjemmeside:
http://homedownloads.cisco.com/downloads/userguide/E-Series_Intl_UG_3425-01547_Web.pdf

Men måske heller ikke ligemeget hvilken internetudbyder du har. Og hvad udstyr du bruger derfra nu?
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
15. august 2012 - 19:09 #2
Hos langt de fleste private hjem, bruger man DHCP hvilket betyder at  de tilsluttede enheder som mobiler, bærbare osv. selv får en IP addr.
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
15. august 2012 - 19:15 #3
Hvis du læser den guide #kimtheman linker til (på side 76 står det på dansk), står der hvad de forskellige betegnelser du nævner betyder.
Avatar billede escape4ever Novice
15. august 2012 - 21:23 #4
har læst guiden og fulgt den
men den kan stadig ikke komme på nettet
Avatar billede escape4ever Novice
15. august 2012 - 21:27 #5
har sat den til DHCP, og den virker får en IP Via den så det er ikke en ip fejl
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2012 - 22:12 #6
Ja du har stadig ikke svaret på, hvilken udbyder du har, og hvilken udstyr du har fra denne.
Avatar billede escape4ever Novice
15. august 2012 - 22:18 #7
fandt selv ud af hvad problemet var, det var et stik der sad i en forkert udgang og blokerede for signalet.
Tak fordi i var klar til og prøvede at hjælpe
lukker selv efter mig.
Avatar billede kimtheman Novice
15. august 2012 - 22:30 #8
Nu skal du huske at få sat password på routerens interface, og lave en wpa2 kryptering, så der ikke bare er direkte hul igennem for alle udefra.
Avatar billede escape4ever Novice
16. august 2012 - 15:51 #9
det er skam sat på, bare rolig :)