Avatar billede Dallee Nybegynder
13. august 2012 - 22:07 Der er 1 kommentar

fortrydelsesret ved privat køb af bil

Hej herinde..

Jeg har lige købt en golf 2 til 9500kr og efter en dag falder venstre forhjul af og trykker skærmen og noget at bunden..

Har så ringet til ham og han siger at han havde glemt at sætte hjulet ordenligt på og gerne vil betale reparationen..

Så ville jeg lige høre om jeg kan give ham den tilbage og få pengene igen i form af fortrydelsesret?

MVH Daniel O
Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. august 2012 - 22:25 #1
Du har ifølge købeloven ingen fortrydelsesret ved privat salg, så han er faktisk heller ikke forpligtet til at betale for reparationen..
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/biler/Koeb-af-brugt-bil/Privatkoeb?tc=C1C895EE15994E5BA6956A6BFD1C0D87

Men du kan altid høre ham om det, i værste fald siger han nej og så evt. nægter at lave den....