Avatar billede mortenj24 Nybegynder
13. august 2012 - 00:26 Der er 2 kommentarer

Macbook Air eller Macbook Pro?

Hej med jer.

Jeg står og skal til at investere i en Macbook, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge.

Valget står mellem Macbook Air 13" til 9699,- og Macbook Pro 13" til 9699,-

Mine behov - det computeren skal bruges til og som den skal kunne klare upåklageligt er:

- Football Manager 2012 og Football Manager 2013 når det udkommer. Skal gerne køre smooth. (Dette er vigtigt, og et af de store krav jeg har til min kommende Macbook)
Købes evt. over Steam

- Skolearbejde i Word, Excel, Powerpoint osv. men det går jeg stærkt udfra at de begge to kan klare uden problemer.

- Spille andre spil som f.eks. GTA Vice City, GTA San Andreas. (Købes evt. over Steam)

- Måske brug af Photoshop en gang i mellem - dette vil dog ikke blive nogle kæmpestore projekter.

- Brug af videoredigering - dette vil nok foregå i iMovie, hvilket jeg går udfra at begge to kan klare helt fint?

- Måske vil jeg også forsøge mig med lidt app-udvikling - formentlig i Xcode

- Wordpress hjemmesider
------------------------------------------

Det var det. Hvad er jeres umiddelbare holdning til hvad jeg skal vælge?

Pro 13" eller Air 13" ?

På forhånd tak.
Avatar billede kjeldsted Novice
13. august 2012 - 01:52 #1
MacBook Pro.

Eftersom du ikke skriver at en ualmindelig lang batteritid er et krav, bør du ganske enkelt vælge pro'en :)
Avatar billede venturer Nybegynder
13. august 2012 - 09:47 #2
De 2 modeller er praktisk talt lige kraftige.
Men Pro'en har bedste tilslutningsmuligheder og har større lagerkapacitet.

Air har dog en lidt højere opløsning (hvilket er ret pudsigt).

Så det der taler for Air er:
Mere mobil (lettere og tyndere).
Lidt højere opløsning.

Pro:
Meget mere lagerplads.
Flere tilslytningsmuligheder.
Indbygget DVD-drev.

Umiddelbart ville jeg selv vælge Air (når vi snakker 13").
Men Pro, giver mulighed for tilkøb af større opgraderinger.