Avatar billede Mogens_L Nybegynder
12. august 2012 - 20:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med font i google chrome

Hej

Jeg har brugt Google chrome upåklageligt i lang tid. Men i den sidste tid har jeg fået problemer med fonten. Når jeg browser på nogle sider (f.eks. eb.dk, pol.dk) vises tegnene ikke korrekt. Kun noget af karaktererne vises. Det fremstår lidt som en printer der er ved at løbe tør for blæk. Nogle gange er teksten også af varierende størrelse. Andre sider som eksperten.dk er der ikke problemer med. Der kan også være problemer med at klikke på links. Når jeg står på et link med musemarkøren kommer "hånden" ikke frem. Jeg skal stille mig lidt under linket før hånden fremkommer.

Jeg har forsøgt at geninstallere Chrome, men det giver samme problem. Mit OS er Windows 7. Der er ingen problemer i IE. Jeg har kørt CCleaner og mit Norton Antivirus, men uden resultat.

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
12. august 2012 - 20:45 #1
kan vi få et screeshot?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2012 - 21:07 #2
afinstaller chrome - derefter slet mappen
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Google\Chrome
genstart pc, og hent/installer chrome igen.
Avatar billede Mogens_L Nybegynder
12. august 2012 - 21:40 #3
Jeg har ikke mappen "AppData" og tilhørende undermapper.
Avatar billede pstidsen Novice
13. august 2012 - 00:00 #4
#3: Jo, den er bare skjult. Kopier C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Google\Chrome og skift [dit brugernavn] uden med dit brugernavn som der står når du logger ind på Windows. Indsæt det i adresselinjen i Windows Stifinder (Windows Stifinder skal ikke forveksles med Internet Explorer. Windows Stifinder er det vindue hvor du kan se dine dokumenter, billeder osv.).
Avatar billede Mogens_L Nybegynder
13. august 2012 - 10:28 #5
Nu har jeg slettet mappen og geninstalleret Chrome. Dog uden held. Problemet er der stadig.
Avatar billede pstidsen Novice
13. august 2012 - 10:49 #6
Rens din computer med CCleaner.
Avatar billede Mogens_L Nybegynder
13. august 2012 - 11:20 #7
Det har jeg gjort flere gange.
Avatar billede Mogens_L Nybegynder
13. august 2012 - 14:32 #8
Her er link til screenshot fra eb.dk

http://lysgaard.servplads.in/fontproblemchrome.jpg
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2012 - 15:06 #9
fonten er for stor (der er ikke plads til hele tegnet).
værktøjsnøglen / fanebladet indstillinger
klik på Vis avancerede indstillinger...
ned til 'Webindhold' - sæt til medium 100% og klik på tilpas skriftstørrelser - standardskriftstørrelsen er 16 (hos mig)
så bør den efter luk af chrome virke ved næste indlæsning.
Avatar billede Mogens_L Nybegynder
13. august 2012 - 16:45 #10
Jeg tror du har fat i noget af det rigtige, men skriftstørrelsen er også 16 hos mig, så det er ikke løst. Jeg har leget lidt med at ændre på indstillingen for "mindste skriftstørrelse" - det har dog ikke virket.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2012 - 17:10 #11
standard & serif er times new roman, sans-serif er arial - du må have en font, der ikke er vektorbaseret
Avatar billede olebole Juniormester
13. august 2012 - 18:17 #12
<ole>

Min version af Chrome bruger nøjagtig samme font - og jeg har ikke disse problemer. Det er med andre ord næppe dér, fejlen ligger. Og var fonten en bitmap version (en ikke-vektorbaseret version), ville dit screendump ikke se sådan ud.

I denne kategori er der en del brugere, som er eksperter i at læse en 'HighJackThis' log. For at få et kvalificeret svar, skal du nok vente og håbe på, at en af dem ser tråden  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Mogens_L Nybegynder
13. august 2012 - 20:45 #13
Ja, jeg venter i spænding.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2012 - 20:50 #14
du skal så nok oprette et nyt spg og vedhæfte en highjackthis.log og så bare lukke her (ellers kan du vente længe).
Avatar billede Mogens_L Nybegynder
13. august 2012 - 21:30 #15
Ok. Tak for jeres indsats :)
Avatar billede pstidsen Novice
14. august 2012 - 10:06 #16
Læs mere om HJT og andre gode programmer her: www.eksperten.dk/guide/1232