Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
10. august 2012 - 16:25 Der er 14 kommentarer

Computer vil ikke starte op - håber nogen IT eksperter vil hjælpe!

Håber der er nogen computer nørder eller eksperter derude der kan hjælpe mig med mit lille problem. Sagen er den at min computer ikke ville starte op da jeg tændte den her til morges, den tænder ganske rigtigt, men den gider ikke loade / indlæse eller hvad man kalder det. Der står bare: "Asus - Inspiring Innovation" og så står den bare der og kommer ingen vegne. Jeg prøvede så at trykke på noget forskelligt, og så kom der den der "Start Reparation under start (anbefales)" frem, og den valgte jeg så at trykke på. Så står der "Windows indlæser filer" og så går den bare videre med denne fejlkode:

"Der opstod et problem i Windows under forsøg på at kommunikere med en enhed, der er tilsluttet computeren.

Fejlen kan skyldes, at et flytbart drev er blevet fjernet, f.eks. et USB-drev, mens enheden var i brug, eller det kan skyldes fejl i hardware som en harddisk eller et cd-rov-drev. Kontroller, at det flytbare lagermedie er tilsluttet korrekt, og genstart computeren.

Hvis du fortsat modtager denne fejlmeddelse, skal du kontakte producenten af hardwaren.

Status: 0xc00000e9
Oplysninger: Der opstod en uventet I/O-fejl"

Jeg har også prøvet at vælge "Start windows normalt" og så står den bare der med Windows logoet hvor der også står "starter" men den kommer fortsat ingen vegne.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre? Computeren er 8-9 måneder gammel, men der har aldrig været nogen som helst problemer med den, og det skal også siges at der ikke var nogen problemer inden jeg gik i seng i går med den, der slukkede jeg den helt standard som jeg plejer - men så da jeg ville tænde den her til morges så skete dette. Jeg er super glad for den, så det er ærgerligt at det sker da jeg ikke ønsker mig en ny.

Håber nogen kan eller vil hjælpe, jeg er virkelig en hat til computer :(

Kan jeg i øvrigt kontakte producenten og så få den "repareret" eller koster det penge? Er det ikke noget med at der er 2 års garanti eller sådan noget? Jeg er ikke helt inde i det så håber nogen kan hjælpe.

Det er en Asus bærbar jeg har, og jeg har ingen USB enheder til sluttet når jeg har forsøgt mig med det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. august 2012 - 18:05 #1
Prøv lige om du ikke kan få den til at køre sidst kendte tilstand hvor computeren virkede.
http://img24.imageshack.us/img24/8913/fejlsikret.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2012 - 14:09 #2
Det vil ikke koste dig penge at få den repareret.
Vil tro du har 1 års garanti og 2 års reklamationsret, så den er dækket ind.Fik selv lavet en der var 22 mdr da den gik i stykker (nyt bundkort)
Prøv #1 først, og vil det ikke virke så prøv at fjerne alt strømmen fra den og tryk startknappen ned og hold den i ca 30 sek.
Gen monter og prøv igen.
Stadig ingen ændring, må det være din harddisk som der ikke kan kommes i kontakt med.
Er det tilfældet ville jeg prøve at gå i bios for at kontrollere hvilke enheder der skal bootes på først.
Det er lidt forskelligt hvordan man indstiller det i de forskellige bios.
Her er et par forslag:
http://www.google.dk/imgres?q=boot+priority+order&hl=da&biw=1024&bih=618&tbm=isch&tbnid=V-CdRHFCekvArM:&imgrefurl=http://www.legitreviews.com/article/714/5/&docid=kYEZTLp0F0wk9M&imgurl=http://www.legitreviews.com/images/reviews/714/AG2_bios_3.jpg&w=550&h=348&ei=6komUN95hqHRBdGhgbAK&zoom=1&iact=hc&vpx=261&vpy=163&dur=431&hovh=106&hovw=167&tx=128&ty=94&sig=104353764024064673958&page=1&tbnh=102&tbnw=161&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:0,i:71
http://www.google.dk/imgres?q=boot+priority+order&hl=da&biw=1024&bih=618&tbm=isch&tbnid=9InteiKl8YjL3M:&imgrefurl=http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php%3F212015-Foxconn-BloodRage-Issues-BIOS-Bugs-Thread/page6&docid=DYCIEJ3sbxp2ZM&imgurl=http://wiyjqg.bay.livefilestore.com/y1plLz-rb3wB9MgEy8noZ0Nf7AWV9wcJ6q37S3gxL7XHQ2-5upiF0MI4owRlPbqOV8cGWQfhUML99CcL_Mhh-SLLA/9%252520-%252520CD-ROM%252520Boot%252520Priority.jpg&w=640&h=480&ei=6komUN95hqHRBdGhgbAK&zoom=1&iact=hc&vpx=725&vpy=311&dur=6040&hovh=194&hovw=259&tx=168&ty=117&sig=104353764024064673958&page=2&tbnh=134&tbnw=179&start=15&ndsp=17&ved=1t:429,r:7,s:15,i:140
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2012 - 14:11 #3
Sæt boot rækkefølgen til 1 dvd drevet og 2 Harddisken i pc.
Så skulle den kunne finde ud af det.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
12. august 2012 - 17:44 #4
Tak for svar drenge, der sker intet ved at trykke på F8 og jeg ved ikke om det er nogen af de andre knapper. Det er en Asus x53 jeg har. Jeg har købt den hos komplett.dk, er det så bare dem jeg skal sende dem ind til nu eller hvad hvis jeg ikke selv kan lave den her?
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
12. august 2012 - 17:46 #5
2206, jeg forstår ikke helt hvad du mener? :) hvad skulle det hjælpe at holde knappen nede i 30 sekunder?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2012 - 17:48 #6
Jo det er det, men har du førsøgt alt vi har foreslået?
Også strøm trikket i #2?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2012 - 19:38 #8
Tak poko1 for link.
Hvis der er kludder i dine bundkort indstillinger (bios) kan pc måske ikke starte op, og strøm tricket nulstiller disse til fabriksindstillinger for bios. Det kan dog ikke afhjælpe hvis selve harddisken ikke virker.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
12. august 2012 - 20:59 #9
jamen, den kan jo godt starte op som jeg også har skrevet i topic. Den står bare og loader med det der Asus ikon, den starter fint op og tænd knappen virker som den skal, det er ikke det der er galt.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
12. august 2012 - 21:15 #10
Jeg forstår heller ikke hvordan man skal lave det der boot order ting, man kan godt selv skrive navnet på de der ting der står men der er intet at vælge imellem. det er mærkeligt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2012 - 21:22 #11
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
12. august 2012 - 21:45 #12
Ja, men den kan jo ikke starte op... Den kan tænde, men den kan ikke åbne helt op den står bare som jeg har skrevet tidligere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2012 - 22:10 #13
Hvis den kan komme så langt som du skriver så kan du sikkert også følge denne vejledning.
http://img24.imageshack.us/img24/2600/opstartd.png

der skal bare være noget i den stil. og du skal selvfølgelig have en installations DVD eller en reparations CD som beskrevet.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
13. august 2012 - 00:48 #14
jeg har ikke sådan en reparations cd, så jeg tror bare jeg sender den ind til komplett :)