Avatar billede reffo Nybegynder
09. august 2012 - 22:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Navneserver på DK Hostmaster

Hej eksperter.

Jeg har forsøgt at ændre navneserver på mit .dk domæne, men uden held.

Det drejer sig om

ns1.hostpapa.com
ns2.hostpapa.com

Jeg har checket at de er godkendt, men alligevel får jeg fejlmeldinger.

Hvis jeg indtaster ns1.hostpapa.com kommer fejlen:

Error: Svar fra primær navneserver: "ns1.hostpapa.com"
Query refused [mikas-emil.dk,NS,IN].
The name server says it refuses to give us an answer.

Hvis jeg indtaster ns2.hostpapa.com kommer fejlen:

Error: general
Too few name servers (0 found).
At least 2 name servers are required.

Er der nogen der kender løsningen?

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2012 - 22:45 #1
Dit domæne er sandsynligvis ikke kommet ind i navneserverne endnu. Vent en halv dags tid - forudsat altså at du har været igennem oprettelse på webhotellet.
Avatar billede reffo Nybegynder
09. august 2012 - 22:51 #2
Webhotellet har været oprettet noget tid? Hos DK-Hostmaster. Skal det også oprettes hos hostpapa?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2012 - 22:53 #3
Ja
Avatar billede reffo Nybegynder
09. august 2012 - 22:54 #4
Så spørger jeg nok dumt: Hvordan gør man det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2012 - 22:57 #5
Hvis det skal være mere præcist, så har du betalt dk-hostmaster for domænet, ikke for noget webhotel. Nå du skifter navneserver, kontrollerer dk-hostmaster, at den nye navneserver kender dit domæne. Og hvis ikke, så kan du ikke ændre til denne navneserver.

Når du så køber et webhotel, angiver du hvilket domæne, der skal tilknyttes, og når det er sket, kan webhotellet, hostpapa.com, registrere dig i deres navneserver. Det kan evt. tage lidt tid. Men først når det er sket kan du skifte hos dk-hostmaster.
Avatar billede reffo Nybegynder
09. august 2012 - 23:09 #6
Jeg har allerede et .com domæne hos hostpapa. Så det er egentlig et ekstra domæne.

Jeg har forsøgt at lave et addon domæne, men det vil den ikke gøre så længe .dk domænet peger på en anden ip.adresse..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2012 - 23:15 #7
Så har du et problem. Det er nu også en underlig politik fra hostpapa (hvis du har forstået det korrekt). Hvis du først skal ændre navneserver, og vente til det virker, og derefter kan oprette addon-domænet hos hostpapa, så vil der være en periode, hvor det ikke virker.

Det kan være en privat blog, med billeder af nuttede pindsvin kan holde til det, men det er da ikke professionelt.

Prøv supporten hos hostpapa. Hvad mener de helt præcis med "så længe .dk domænet peger på en anden ip.adresse"
Avatar billede reffo Nybegynder
07. november 2012 - 00:35 #8
Svar
Avatar billede reffo Nybegynder
07. november 2012 - 00:36 #9
Tak for hjælpen Erik. Support kunne alligevel godt fikse det.