Avatar billede 2Mida Praktikant
08. august 2012 - 18:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til USAGC.ORG

Green card tilbud popper konstant op på min datters computer, men jeg kan simpelthen ikke finde synderen

Windows 7 home

CCleaner og Malwarebytes Anti Malware er kørt og i får lige en rapport fra HiJackThis

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:34:26, on 08-08-2012
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.17006)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Users\Mie\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Users\Mie\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPMSGSVC.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\totalcmd\TOTALCMD.EXE
C:\Users\Mie\Desktop\Fars ting\Antivirus\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/HPCON/5
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/HPCON/5
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=56626&homepage=http://g.uk.msn.com/HPCON/5
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://search.babylon.com/?babsrc=SP_ss&q={searchTerms}&mntrId=8ce1f47300000000000090004e8ac1c3&tlver=1.4.23.10&affID=19637
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O1 - Hosts: ::1 localhost
O1 - Hosts: 149.5.18.172 www.google-analytics.com.
O1 - Hosts: 149.5.18.172 ad-emea.doubleclick.net.
O1 - Hosts: 149.5.18.172 www.statcounter.com.
O1 - Hosts: 108.163.215.51 www.google-analytics.com.
O1 - Hosts: 108.163.215.51 ad-emea.doubleclick.net.
O1 - Hosts: 108.163.215.51 www.statcounter.com.
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Hjælp til logon til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [HP Quick Launch] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPMSGSVC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Easybits Recovery] C:\Program Files (x86)\EasyBits For Kids\ezRecover.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ExpressFiles] "C:\Program Files (x86)\ExpressFiles\ExpressFiles.exe" -tray
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\RunOnce: [removeSearchqudatamngr] cmd.exe /c RD /S /Q "C:\Program Files (x86)\SearchCore for Browsers"
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Mie\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Mie\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O8 - Extra context menu item: Download with &Media Finder - C:\Program Files (x86)\Media Finder\hook.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_70C5B381380DB17F.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs:
O23 - Service: Andrea RT Filters Service (AERTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\AERTSr64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Easybits Services for Windows (ezSharedSvc) - EasyBits Software AS - C:\Windows\System32\ezSharedSvcHost.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\HP Games\HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: HP Wireless Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWA_Service.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HPWMISVC - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Quick Launch\HPWMISVC.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: RtVOsdService Installer (RtVOsdService) - Realtek Semiconductor Corp. - C:\Program Files\Realtek\RtVOsd\RtVOsdService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management & Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 13070 bytes
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. august 2012 - 18:56 #1
08. august 2012 - 19:08 #2
Hvilken aktivt SIKKERHEDSPROGRAM bruger du ???

---

Generelt oprydning ->

Afinstall
* Searchqu Toolbar
* GameConsoleService - WildTangent

---

Du mangler IE9 (Internet explorer 9.X) - kan findes via WindowsUpdate ...
Samt en masse efterfølgende opdaterinfer...

---

Må vi se loggen fra MalwareBytes ? (Findes i MalwareBytes programmet under fanen - tja - [Logs] ...)

---
Avatar billede 2Mida Praktikant
08. august 2012 - 19:22 #3
#1 Kender ikke webstedet så er jeg er lidt påpasselig...

#2 Microsoft security essentials

Malwarebytes log
Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.62.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.08.08.07

Windows 7 x64 NTFS
Internet Explorer 8.0.7600.16385
Mie :: MIE-HP [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-08-08 (19-14-29).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 191504
Tid gået: 2 minut(ter), 32 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)
08. august 2012 - 19:36 #4
Hmmm... Kan ikke 'se' [MSE] aktivt noget sted ?

---

Jeg vil også være påpasselig med #1 ...
Avatar billede 2Mida Praktikant
08. august 2012 - 21:06 #5
MSE siger
Fuldtidsbeskyttelse Til
Virus- og Spywaredefinitioner Opdateret
Avatar billede 2Mida Praktikant
08. august 2012 - 21:28 #6
Det er sq da utroligt - usagc.org er forsvundet, men nu kommer der på dansk, i samme popup, "Hvad ser du på billedet Gammel dame, Ung kvinde, Begge" og så kan man vinde en iPad!? Hvor filen kommer det fra?
08. august 2012 - 22:08 #7
Er disse linier noget du selv har indskrevet ->

O1 - Hosts: 149.5.18.172 www.google-analytics.com.
O1 - Hosts: 149.5.18.172 ad-emea.doubleclick.net.
O1 - Hosts: 149.5.18.172 www.statcounter.com.
O1 - Hosts: 108.163.215.51 www.google-analytics.com.
O1 - Hosts: 108.163.215.51 ad-emea.doubleclick.net.
O1 - Hosts: 108.163.215.51 www.statcounter.com.

Hvis du IKKE 100% kender dem så ->
http://support.microsoft.com/kb/972034

---
Avatar billede 2Mida Praktikant
08. august 2012 - 22:29 #8
Nej, jeg har ikke skrevet dem, men kan ikke få adgang til hosts filen ejheller i fejlsikker tilstand - HJT kan heller ikke, selvom kørt som administrator.

Men jeg har fundet ud af at billedet kommer fra content.yieldmanager.edgesuite.net og at mange har problemer med indhold fra dette site, en indholdsleverandør med et moderselskab akamai technologies, men endnu er ingen løsning fundet!
09. august 2012 - 09:23 #9
... check "Egenskaber" for HOST filen - Bør ikke være "Read-Only" ...

Du burde kunne 'pille' i den i FEJLSIKKER TILSTAND ???
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. august 2012 - 14:01 #10
Den er read-only, skrivebeskyttet og skjult - og det gælder ligeledes i fejlsikker tilstand.

Jeg har forsøgt med en Hiren 9.9, men jeg kan ikke komme i kontakt med c-drevet... måske er Hiren for gammel!?

Og jeg har installeret MS processmonitor for at se hvilken proces der har fat i hosts, men det er der umiddelbart ikke udover IE
09. august 2012 - 14:51 #11
Som "Plan B" - Boot op på andet medie

www.eksperten.dk/guide/1463

og 'kravl' ned til  HOST filen
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. august 2012 - 16:34 #12
Larry, se #10. Jeg ved heller ikke hvor interessant hosts filen er i sig selv, for den refererer ikke til noget af det jeg beskriver i #8 - der må ligge noget mere snavs

Jeg overvejer at afinstallerer MSE og forsøge med AVG eller har du andre scanner forslag?
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. august 2012 - 17:12 #13
Tsk tsk, jeg kan ikke engang downloade AVG - browseren redirecter til bidadwizer og appound.biz når jeg går på AVG.com og download, selv i fejlsikker tilstand

Den er sq grim den her
Avatar billede 2Mida Praktikant
09. august 2012 - 19:30 #14
Fik AVG ned med Chrome - fuld scanning og ingen fejl/threats fundet.

Jeg kan ikke køre en restore - filen hosts er låst pr 16-03-2012 (datteren har været på efterskole) og den ældste restore er fra 07-07-2012

Ideer modtages!
10. august 2012 - 14:20 #15
... Det ER de linier i HOST filen som giver denne ballade ...

Nævnte http://www.eksperten.dk/guide/1463 er den nyeste version - brug den ?
Avatar billede 2Mida Praktikant
14. august 2012 - 11:04 #16
Så lykkedes det - fik lavet en Hiren som Larry foreslog. De forskellige fil værktøjer kunne dog ikke komme i kontakt med c-drevet, men mini XP kunne.
Jeg havde lavet en redigeret kopi af hosts som jeg kunne kopierer over den angrebne og så spillede det.

Larry, læg et svar for point...
15. august 2012 - 10:22 #17
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering

---

PS: HAR du nu opdateret til IE9 + efterfølgende opdateringer ???