Avatar billede msoela Nybegynder
08. august 2012 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formater celler med ens værdier

Hej herinde

Jeg søger en behjælpelig ekspert, som kan være behjælpelig med en makro eller lignende, som sammenligner talmateriale i 2 kolonner.

Fremgår f.eks. tallet 320 i kolonne A, men ikke i kolonne B, skal cellen med tallet udfyldes med en farve. Ligeledes skal være gældende den anden vej rundt.

Der skal tages højde for unikke værdier. Det vil sige der skal kun ses på faktiske "matches".

Eksempel:
Hvis tallet 320 fremgår TO gange i kolonne B men kun EN gang i kolonne A, er der kun ET match.

Anden gang tallet 320 fremgår i kolonne B skal cellen altså ligeledes farves da dette tal ikke har en "makker" i kolonne A.

Jeg håber dette kan løses og at min forklaring giver mening :)
Avatar billede supertekst Ekspert
08. august 2012 - 17:38 #1
Skal det pågældende tal indtastes - i givet fald hvordan - eller?

Hvilke farve(r) skal anvendes.
Avatar billede msoela Nybegynder
08. august 2012 - 20:50 #2
Hej supertekst :)

Farverne er ligemeget evt gul i kolonne a og blå i kolonne b.

Tallene importeres og antallet af tal i hver kolonne er ikke altid det samme. Der kan i teorien vær flere hundrede tal i hver kolonne :)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. august 2012 - 21:18 #3
Avatar billede msoela Nybegynder
09. august 2012 - 00:26 #4
Hej Morten

Det beklager jeg, den havde jeg glemt alt om! Igen, 1000 tak for hjælpen med makroen! Anvender den flittigt :)
Avatar billede msoela Nybegynder
23. august 2012 - 08:08 #5
#Supertekst - havde du held af at finde frem til en løsning på min lille udfordring?

Alternativt til farvelægningen kunne det være en funktion som blot sorterede tallene, således at tal uden et unikt match placeres ud for en tom linje i den kolonne der sammenlignes med.

Alt i alt skal jeg faktisk blot finde forskellene på linjeniveau mellem 2 kolonner af tal - som kan være med flere tusinde linjers indhold - dog nødvendigvis ikke samme antal linjer i hver kolonne.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. august 2012 - 09:02 #6
Nej - er ikke kommet videre..
Avatar billede msoela Nybegynder
09. september 2012 - 19:22 #7
Lukker denne igen, da der endnu intet svar er kommet.

Ellers tak for hjælpen :)