Avatar billede bertina Nybegynder
07. august 2012 - 17:17 Der er 8 kommentarer

ekstern harddisk

Hej
Jeg tabte min ekstern harddisk på gulvet og når jeg sætter den til siger den klik lyde. Vi har prøvet at sætte den over i en anden boks men det hjælper ikke. Jeg tror at det er armen som har rykket sig. Hvad vil det koste hvis i skal åbne den og kun tage video klip og billeder ud???
Håber at i kan hjælpe
Hilsen Charlotte
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
07. august 2012 - 17:23 #1
Du kan prøve og tage kontakt til Attech - http://www.attech.dk/ eller Nordjysk PC Service http://www.nordjysk-pc-service.dk/

Begge firmaer gør sig i at redde data fra ødelagte harddiske. Hvis harddisken klikker så vil jeg råde jer til at lade være med at sætte strøm til den da det ødelægger harddisken mere.
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
07. august 2012 - 17:24 #2
Okay den gad åbenbart ikke linke til det andet firma som er Nordjysk PC Service link: http://www.nordjysk-pc-service.dk/
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 21:40 #3
Du har ret. Kliklyde efter tab på gulvet er højst sandsynlig armen som klikker. Det kan du ikke selv gøre noget ved. Det er rigtigt, at der er firmaer, som tager sig af den slags, men det er virkelig noget som trækker ned på bankkontoen, så med mindre du har meget værdigfulde data på disken, så lad den gå til IT-skrald.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 22:12 #4
Ps. der er en fyr her som har sin egen måde at stoppe klikkeriet på.
http://www.youtube.com/watch?v=HMhdEp3SM_w
Avatar billede bertina Nybegynder
07. august 2012 - 22:35 #5
Tak det vil jeg prøve
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
08. august 2012 - 00:10 #6
Haha.. Det er nok ikke så smart at hamre en svensknøgle ned i disken :) Gør som jeg har sagt, lad være med at sætte strøm til den. Og som en anden siger, ja det koster penge, at sende sådan en disk ind til recovery men det kan godt være et længere stykke arbejde, og er det vigtige filer så er pengene altså godt givet ud efter min mening.
Avatar billede bertina Nybegynder
08. august 2012 - 00:35 #7
har du evt et link....
Avatar billede TheKingPin Nybegynder
08. august 2012 - 00:51 #8
Til hvad?