Avatar billede visto Professor
07. august 2012 - 11:34 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Oprettelse af trådløs netværksforbindelse

Jeg kan i XP ikke oprette forbindelse til et givet trådløst netværk. På TDCs vejledning kan jeg se, at der skal være et ikon i kontrolpanel under Netværksforbindelser, der hedder noget med trådløst netværk, og som man så skal højreklikke på
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24738
Men jeg har ikke dette ikon, har udover guiderne kun en Intenetgateway, der viser at en forbindelse er tilsluttet, og en LAN-forbindelse.
Hvordan får jeg oprettet forbindelse til et trådløst netværk?
Avatar billede klaverand Nybegynder
07. august 2012 - 12:16 #1
Det lyder til, at du ikke har nogen trådløs modtager i din computer.

Hvis du er 100% sikker, at du har en trådløs modtager, så tjek eventuelt om den er installeret.

Start -> Kontrolpanel -> Enhedshåndtering. Kig under Netværkskort, og led efter en enhed som hedder noget med Trådløs, Wifi, 802.0g og lign.

Hvis det er på en bærbar, så tjek om der sider en "knap" til at stå de trådløse enheder fra og til.
Avatar billede visto Professor
07. august 2012 - 12:30 #2
Jeg ved faktisk ikke om der er en trådløs modtager - troede det var standard.
Under Enhedshåndtering er der kun Ethernet Controller.

Hvordan afklarer jeg om der er en trådløs modtager, der blot ikke er installeret, eller om der simpelthen ikke er nogen modtager?
Avatar billede klaverand Nybegynder
07. august 2012 - 12:33 #3
Det er ofte standard på bæbar, men ikke på stationær.

Du kan evt. søge efter pc'ens navn, og finde produktspecifikationerne. Der vil det fremgå. Skriv evt. navnet i denne tråd. Det kan være en driver som mangler.
Avatar billede visto Professor
07. august 2012 - 12:35 #4
Maskinen burde vel selv under opstart meddele, at der er en ikke installeret enhed og så installere den. Og da den ikke gør det, er der vel ikke nogen modtager, må jeg gå ud fra, eller?
Avatar billede visto Professor
07. august 2012 - 12:42 #5
Det er en stationær. Maskinen er sammenstykket af forskelligt, husker ikke hvad, og sidder ikke hjemme, så jeg kan ikke umiddelbart finde informationerne med mindre de kan findes et eller andet sted på maskinen?
Avatar billede thov Forsker
07. august 2012 - 12:57 #6
Så har du helt sikkert ikke wifi i computeren.
Det kan nemt ordnes med en USB adapter til ca. 150kr.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 12:57 #7
Trådløs er jo hardware, og skal altså installeres sammen med en Wi-Fi driver.
Avatar billede visto Professor
07. august 2012 - 13:03 #8
OK. Tak for svar.
klaverand og thov, læg venligst svar til point.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 13:04 #9
#6 er det ikke bedre med en PCI Wi-Fi?
Avatar billede thov Forsker
07. august 2012 - 15:06 #10
Et PCI kort er ikke bedre, bare mere besværligt.
Og er modtageforholdene ikke optimale, kan man nemt finde et 'sweet spot' med en USB forlængerledning.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 15:19 #11
Nå ok, det forbavser mig, da en intern kan have bedre antenner.
Mere besværligt? en PCI er da hurtigt sat i, og så optager den ikke en USB port.
Jeg prøvede en USB fra fona, den virkede ikke, ikke engang tæt på senderen. Den kan selvfølgelig have været defekt.
Avatar billede thov Forsker
07. august 2012 - 16:46 #12
Det er nok helt tilfældigt.. LOL
Jeg har oplevet det modsatte - Et PCI kort med en speciel bedre antenne, var dårligere end en USB adapter med 3m forlænger.
Avatar billede klaverand Nybegynder
07. august 2012 - 17:07 #13
Hvis du køber et PCI kort med "bordantenne" vil det nok være det bedste. Problemet er ofte, at computeren laver støj (statisk elektricitet), og det er signalforvrængende.
Men en USB adapter er ganske fin. Men som med alt andet, så er der jo også forskel på dem.
#4: Automatikken omkring hardware og Windows virker desværre ikke altid.